رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: حمایت از رشته های ورزشی مدال آور در حوزه ورزش بانوان , آقایان در دستور کار این نهاد مردمی قرار دارد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، «کاوه فلک افلاکی» عصر شنبه در صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک، افزود: این شهر در رشته های ورزشی بسیاری از جمله هندبال و والیبال سابقه درخشانی در میادین ملی و بین المللی دارد و هر ساله ورزشکاران این شهر در تیم های ملی حضور موثر داشته اند، بنابراین باید این ظرفیت های ارزشمند شناسایی و مورد حمایت قرار گیرند.
وی در خصوص راه اندازی باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری اراک نیز گفت: راه اندازی این باشگاه علاوه بر موافقت شورای اسلامی کلانشهر اراک، از مصوبات شورای تامین استان مرکزی است و باید هر چه زودتر فعالیت خود را آغاز کند.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک اظهار داشت: با توجه به حمایت های استاندار مرکزی و اقدام سازمان بازرسی استان باید در اسرع وقت به خواسته جوانان اراکی مبنی بر راه اندازی باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری اقدام شود.
«سعید نادری» نایب رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز گفت: مجوز وزارت کشور برای راه اندازی باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری هنوز محقق نشده است و باید شورای اسلامی کلانشهر اراک نسبت به این مسئله تدابیر لازم را بیندیشد.
«مرتضی سورانه» رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز گفت: حمایت از ورزش قهرمانی یا همگانی باید بر اساس یک ساز و کار منطقی باشد و شورا اسلامی باید بداند اعتباری را که برای حمایت از یک تیم ورزشی اختصاص می دهد چه نتیجه مطلوبی را برای شهر به همراه دارد.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی کلانشهر اراک در خصوص راه اندازی خانه گفتمان شهر کلانشهر اراک نیز گفت: فعالیت خانه فرهنگ با خانه گفتمان شهر متفاوت است که انتظار می رود برای فعالیت خانه فرهنگ، هیات موسس و مدیره و نیرو تعریف شود و با مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و سازمان های مردم نهاد آغاز کند
شهردار کلانشهر اراک نیز در این خصوص گفت: مسائل مربوط به ورزش و حمایت از ورزشکاران و تیم های ورزشی باید در کمیسیون فرهنگی مورد بررسی قرار گرفته و برای دریافت آراء اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک به صحن رسمی بیاید در صورتی که پیش از این مسائل ورزشی در کمیسیون بودجه مورد بررسی قرار می گرفت.
«محمد کریم شفیعی» در خصوص فعالیت شهرداری های مناطق کلانشهر اراک نیز گفت: شهرداری مرکز و یا معاونت های مختلف شهرداری نمی تواند صرفا به اموری همچون جدول گذاری و یا تعمیرات جزئی و مسائل مربوط به نگهداشت شهر دخالت کند چرا که در این صورت طرح های بزرگ و ساماندهی اساسی مبلمان شهری متوقف می شود، بنابراین تصمیماتی در شهرداری اتخاذ شده که امور جزئی و نگهداشت شهری و انعقاد قراردادهای کمتر از سه میلیارد ریال به شهرداری های مناطق واگذار شود.
وی اظهار داشت: کلانشهر اراک داری ۵۵ محله مختلف است که رسیدگی به جزئی ترین امور این محلات از سوی شهرداری هم روند خدمت گذاری را با کندی مواجه می کند و هم نارضایتی عمومی را به دنبال دارد، بنابراین واگذاری امور جزئی به شهرداری های مناطق می تواند ضمن تسهیل در روند شهرسازی، رضایت عمومی را نیز به دنبال داشته باشد.
شهردار کلانشهر اراک افزود: بر همین اساس باید تفویض اختیار به مدیران و مسئول امور مالی مناطق به منظور انجام امورات جاری در سطح مناطق داده شود تا انجام پروژه های عمرانی با رعایت آیین نامه معاملاتی شهرداری تسریع شود.
شفیعی گفت: ۴۶ هکتار از اراضی شهر اراک با مشارکت شهرداری این شهر و اداره کل راه و شهرسازی برای انتقال مشاغل آلاینده به ویژه آهن فروشان خیابان سیدالشهدا ( شن کش) در نظر گرفته شده که به زودی عملیات ساخت این مجتمع نیز آغاز می شود.
وی در خصوص خرید نردبان ۶۷ متری برای شهرداری اراک نیز گفت: اقدامات لازم برای خرید این نردبان به صورت مشارکتی با وزارت کشور انجام شده که در هفته جاری این مهم نهایی می شود.
«علیرضا مرادی» عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در خصوص راه اندازی میدان میوه و تره بار جدید در شهر اراک گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر ۲ میدان میوه و تره بار در اراک فعالیت دارد و مدیریت آن نیز با تعاون روستایی است، راه اندازی یک میدان دیگر توجیهی ندارد.
ساماندهی وانت بارها و دست فروشان در سطح شهر اراک، پرداخت ۷۰ میلیون زیال به تیم منتخب بانوان کینگ بوکسینگ واکو اراک به منظور شرکت در مسابقات قهرمانی کشور و تفویض اختیار به مدیران و مسئول امور مالی مناطق برای انجام امورات جاری در سطح مناطق و تسریع در انجام پروژه های عمرانی با رعایت آیین نامه معاملاتی شهرداری از مهمترین مصوبات این نشست بود.
اراک مرکز استان مرکزی است که داری ۶۴۰ هزار نفر جمعیت است.