عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت درباره امکان شکل‌گیری جریان سوم در انتخابات دوم اسفندماه مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه ظهور این جریان موضوعی موهوم در سیاست ایران است، گفت: هر جریان سیاسی باید منبعث از احزاب با هویت یا شخصیت های کاریزماتیک و شناخته شده باشد؛ بر همین اساس بروز و ظهور جریان جدیدی را دور از واقعیت می دانم.
به گزارش جارچی اخبار «غلامرضا انصاری» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هر جریان سیاسی باید دارای مرامنامه، دیدگاه و برنامه عملیاتی مشخص باشد اما در فضای سیاسی جز شعارهای پوپولیستی زودگذر مانند شعار ۴درصدی، دیدگاه تازه ای وجود ندارد.
وی افزود: این شعارها بیشتر از سوی کسانی مطرح می شود که از جریان اصولگرایی و اصلاح طلبی بریده و یا فاقد پایگاهند که هویت چندانی هم برای دستیابی به پایگاه و جایگاه اجتماعی و سیاسی ندارند.
عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: اینگونه اقدامات بیشتر دست و پا زدن های غریق های سیاسی است که معمولا در ایام انتخابات «بوی کباب» آن ها را دیوانه می کند.
انصاری درباره برخی القائات درباره عدم حضور اصلاح طلبان در انتخابات گفت: بخشی از جریان های تندروی اصولگرا حیات خود را در انهدام اصلاح طلبی می بینند اما واقعیت آن است که گرایش مردم به جریان های سیاسی کاهش یافته است و اگر هم مردم قرار به حضور در انتخابات داشته باشند؛ قطعا با شعارهای واقعی و حرکت های حساب شده اصلاح طلبان به صحنه خواهند آمد.
وی ادامه داد: کسانی که پایگاه مردمی ندارند و با حرکت های شعاری و موسمی و نیز نگاه پوپولیستی در انتخابات حضور پیدا می کنند در پی تثبیت همان رای حداقلی و ۵ تا ۶ درصدی خود هستند تا با عدم حضور دیگر جریان های سیاسی بتوانند پیروز انتخابات شوند.
این فعال سیاسی با اشاره به تجربه انتخابات شورای شهر دوم و سوم تهران خاطرنشان کرد: در شهر تهران افراد بدون رزومه سیاسی با رقم های ۴۰ یا ۵۰ هزار رای توانستند به شورای شهر راه یابند، مردم با صندوق ها قهر کردند و جریانی با پایگاه حداقلی این سنگر را فتح کرد و «معجزه هزاره سوم» محصول قهر مردم صندوق رای بود.
انصاری افزود: جریان اصلاحات پس از توکل به خدا تنها به صندوق رای اتکا دارد. تلاش اصلاح طلبان برای تحقق انتخابات آزاد مردمی است، نه قهر با صندوق رأی. وی گفت: صندوق رای برای تحقق مردم سالاری اصلی اجتناب ناپذیر است و باید تلاش کنیم تا انتخابات آزاد هم برای انتخاب کنندگان و هم انتخاب شوندگان فراهم شود و در مرحله بعد باید به اصول قانون اساسی به ویژه آزادی های مصرح در فصل حقوق مردم رجوع کنیم.
وی با اشاره به تحریم وزیر امورخارجه ایران از سوی آمریکا، تاکید کرد: در شرایطی که آمریکا چنگ و دندان نشان می دهد و از یک سو خلاف اصول شناخته شده جهانی شخص اول دستگاه دیپلماسی را تحریم می کند و از سوی دیگر ادعای مذاکره و توافق دارد؛ باید تلاش کنیم فضا را تلطیف کرده و همبستگی و آشتی ملی به وجود آوریم.
عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملتیی یادآور شد: امیدوارم با وفاق و حضور همگانی، بتوانیم سنگر مجلس را مردمی کنیم و شرایطی به وجود آوریم که در انتخابات ۱۴۰۰ هم فرد یا جریان با هویت، با برنامه و توانمند انتخاب شود.