یکی از کارگران کارخانه «کنتورسازی ایران» از سرگردانی حدود ۲۰۰ کارگر با وضعیت نامشخص این واحد صنعتی و مطالبات معوقه خبر داد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایلنا، یکی از کارگران کارخانه «کنتورسازی ایران» مدعی شد که از ابتدای مرداد ماه سال جاری درهای کارخانه به روی آنها بسته شده‌ و همگی سرگردان شده‌اند.
او با بیان اینکه برای بیان مشکلاتمان روز گذشته (شنبه ۱۲ مرداد ماه) به محل استانداری قزوین مراجعه کردیم، در ادامه افزود: وضعیت پیش آمده در حالی است که ۲۰۰ کارگر شاغل در این واحد صنعتی، هرکدام از سال ۹۵ تا هم‌اکنون حدود ۲۵ ماه معوقات مزدی از کارفرما طلبکارهستند در عین حال از ابتدای مرداد ماه جاری کارفرمای اصلی کارخانه با تغییر مدیر داخلی درهای ورودی کارخانه را بسته است.
به گفته وی؛ کارگران کنتورسازی نزدیک به یک دهه است که با مشکلات تولید و معیشت مواجه هستند و در حال حاضر هیچ گونه فعالیتی ندارد و کارخانه تعطیل است.
این کارگر که تاکید دارد به دلیل مطلوب بودن بازار فروش، روند تولید این واحد صنعتی تا سال ۸۸ بدون مشکل بود، اما مشکلات پیش آمده در نتیجه وضعیت مدیریتی کارخانه اتفاق افتاده است.
براساس اظهارات این کارگر، کارخانه کنتورسازی در شهر صنعتی قزوین واقع شده است. در این واحد تولیدی کارفرما بدون توجه به وضعیت کارگرانی که ۲۰ تا ۲۵ سال سابقه کار دارند، می‌گوید کارگران حق ورود به محل کار خود را ندارند این در حالیست که طی سالهای گذشته حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰کارگر در کارخانه مشغول کار بوده‌اند و هم‌اکنون این تعداد به نصف رسیده است.
به گفته وی، همه کارگران این کارخانه قراردادی هستند. آنها اغلب ماه‌ها حقوق خود را به‌صورت کامل از کارفرما دریافت نکرده‌اند و علاوه‌ بر آن پرداخت حق بیمه‌شان در فاصله سالهای گذشته به صورت کامل به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.
این کارگر گفت: در نتیجه پرداخت نشدن مطالبات بیمه‌ای در حال حاضر تعدادی از همکاران که مشمول بازنشستگی با مشاغل سخت و زیان‌آور هستند، به دلیل آنکه کارفرما برای پرداخت هزینه بازنشستگی آنها با مشکل روبروست، امکان بازنشسته شدن ندارند.