مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: از مهر ماه امسال، قبوض کاغذی برق در کل کشور جمع آوری شده و قبوض سبز جایگزین خواهد شد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از روابط عمومی، عادل کاظمی بیان کرد: در راستای پیاده سازی برنامه های دولت الکترونیک برای حذف قبوض کاغذی، شرکت برق تبریز با دریافت شماره تلفن همراه و شناسه قبض مشترکین تحت پوشش، اقدام به حذف قبوض کاغذی برق آنها می نماید.
به گفته وی، تاکنون شماره همراه حدود ۵۰ درصد از یک میلیون مشترک در حوزه عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق تبریز، جمع آوری شده است.
وی خاطر نشان شد: حذف قبوض کاغذی برق و البته دیگر قبوض مشترکان علاوه بر حفظ محیط زیست، می تواند موجب صرفه جویی در هزینه های دولت شود و با توسعه دولت الکترونیک، قبوض مشترکین به صورت الکترونیکی صادر خواهد شد.
کاظمی، هزینه صدور سالانه قبوض کاغذی را در کشور حدود ۸۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: صدور قبض سبز علاوه بر صرفه جویی در مصرف کاغذ، هزینه های جاری شرکت برق از چاپ گرفته تا ارسال به درب منازل را به صورت چشمگیری کاهش می دهد.
عادل کاظمی با اشاره به توسعه فناوری های الکترونیک در کشور افزود: لازمه صدور قبض سبز برای هر مشترک، ارائه آخرین شماره تلفن همراه وی می باشد از این رو مشترکان تبریز می توانند به روشهای مختلف، شماره تلفن همراه خود را در اختیار شرکت توزیع نیروی برق تبریز قرار دهند.
وی از مشترکین شرکت توزیع نیروی برق تبریز خواست با توجه به حذف کلیه قبض های برق از اول مهر ماه، هر چه سریعتر نسبت به ثبت شماره تلفن همراه خود اقدام نمایند.
این گزارش می افزاید: نخستین روش ثبت شماره تلفن همراه، مراجعه مشترکین به سایت شرکت توزیع نیروی برق تبریز به آدرس www.toztab.ir و وارد نمودن شماره اشتراک می باشد.
دومین روش، ارسال شماره اشتراک به سرشماره ۱۰۰۰۰۴۱۱۱۲۱ به صورت پیامک است.همچنین به عنوان سومین روش، می توانند با تلفن گویا به شماره ۳۳۳۳۶۶۹۹ تماس گرفته و بر اساس راهنمای صوتی، شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایند.
در چهارمین روش، مشترکین می توانند با تکمیل فرم هایی که ماموران شرکت برق با مراجعه به درب منازل، در اختیار ایشان قرار می دهند و ارائه این فرم ها به ادارات خدمات مشترکین امورهای تابعه برق تبریز و یا دفاتر پیشخوان، شماره خود را در سامانه ثبت نمایند.
همچنین ثبت تلفن همراه مشترکین از طریق مامورین قرائت کنتور در درب منازل مشترکین نیز انجام خواهد شد.
طرح ملی قبض سبز به منظور تحول دیجیتال در خدمات مشترکان اجرایی می شود که افزایش سطح خدمات و رفاه مشترکان، بهره‌مندی از فناوری‌های نو، صرفه‌جویی اقتصادی، توسعه دولت الکترونیک، ارتباط دوسویه با مشترکان، ارائه خدمات غیرحضوری، نظارت مؤثر، مدیریت کارآمد و حفظ محیط زیست از جمله اهداف اجرای آن به شمار می‌رود.