مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به افزایش قیمت مرغ گفت: افزایش قیمت مرغ ناشی از عدم هماهنگی در توزیع منطقه‌ای و ناهماهنگی‌ها در زنجیره توزیع است.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از تسنیم، یدالله صادقی امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار با اشاره به تغییرات قیمت کالاهای مصرفی اظهار داشت: تغییر قیمت‌های میوه و سبزیجات به سبب فصلی بودن بسیار چشمگیر است، سیب زمینی نسبت به هفته گذشته ۱۳ درصد کاهش قیمت داشته و نسبت به ماه قبل ۱۹ درصد افزایش قیمت داشته است.
وی ادامه داد: پیاز نسبت به هفته گذشته ۱۴ درصد و نسبت به ماه قبل ۳۳ درصد افزایش قیمت داشته است، همچنین هندوانه نیز نسبت به هفته و ماه قبل ۳۳ درصد افزایش قیمت داشته است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران سپس با اشاره به نوسانات قیمت گوشت در بازار بیان کرد: گوشت مخلوط نسبت به هفته قبل ۴ درصد افزایش و نسبت به ماه قبل ۵ درصد افزایش داشته است و علاوه بر این مرغ زنده نیز در مرغداری‌ها ۵ درصد افزایش قیمت نسبت به هفته قبل و ۱۸ درصد افزایش قیمت نسبت به ماه گذشته داشته است.
صادقی همچنین با اشاره به عدم افزایش قیمت مواد لبنی افزود: قند شکسته ۷ درصد کاهش نسبت به هفته قبل و ۱۳ درصد کاهش نسبت به ماه قبل داشته است و در مورد قیمت چای نیز علیرغم اینکه از ارز ۴۲۰۰ تومانی خارج و ارز نیمایی به آن تعلق گرفته اما در هفته جاری افزایش قیمتی نداشته است.
وی در ادامه با اشاره به افزایش ۲ درصدی قیمت کاغذ نسبت به هفته گذشته تصریح کرد: به رغم افزایش قیمت کاغذ روزنامه نسبت به هفته گذشته اما نسبت به ماه گذشته ۱۴ درصد کاهش قیمت را شاهد بودیم.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران در پایان با بیان اینکه افزایش قیمت مرغ ناشی از عدم هماهنگی در توزیع منطقه‌ای است گفت: بخشی از ناهماهنگی‌ها به زنجیره توزیع برمی‌گردد چرا که استان تهران عمدتاً مصرف‌کننده است و به دلیل واردات مرغ از سایر استان‌ها درج قیمت بر روی بسته‌بندی‌های آن صورت نمی‌گیرد و صرفاً قیمت‌گذاری‌ها بر روی مرغ‌های تولیدی داخل استان صورت می‌گیرد