معاون اول رئیس‌جمهور گفت: اختیارات من در دولت خوب است و راضی هستم.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایلنا، اسحاق جهانگیری در پایان جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، درباره برگزاری انتخابات در سال جاری گفت: باتوجه به شرایط سیاسی بین‌المللی و داخلی حضور مردم بسیار تعیین‌کننده است. تفاوت این انتخابات با انتخابات گذشته در این است که ما در یک مقطع خاص قرار داریم.
معاون اول رئیس‌جمهور تاکید کرد: فشارهای بین‌المللی شدیدی بر ما اعمال شده است و ما برای راهبرد مقاومت در برابر این فشارها نیاز به یک انسجام و وحدت داخلی داریم.
وی خاطرنشان کرد: انسجام به معنای آن است که همه گروه‌های سیاسی اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا که در فضای سیاسی کشور فعال هستند یک محیط مناسب را رقم بزنند. وزیر کشور جلسات را با گروه‌های سیاسی داشتند که ادامه‌دار خواهد بود و باید با شورای نگهبان و سایر نهادها هم رایزنی صورت گیرد و من امیدوارم زمینه یک انتخابات پرشور که نیاز کشور است، فراهم شود.
معاون اول رئیس‌جمهور درباره اختیارات و وظایف خود در دولت گفت: وضعیت ما در دولت خوب است به هر حال اختلافات کارشناسی ممکن است وجود داشته باشد، اختیارات من خوب است و راضی هستم مسائل داخلی دولت از انسجام خوبی برخوردار است.
وی تاکید کرد: رابطه من با آقای روحانی بسیار خوب است خوشبختانه با آقای دکتر روحانی اختلافی ندارم.
جهانگیری درباره نقش دولت در انتخابات گفت: یکی از راهبردهای مهم دولت در سال ۱۳۹۸ در کنار برنامه‌هایی اقتصادی و بین‌الملل در بخش سیاست داخلی برگزاری یک انتخابات پرشور و مشارکت گسترده مردم است.
وی خاطرنشان کرد: انتخابات با حضور گسترده مردم این است که باید زمینه و حضور همه جریان‌ها به وجود بیاید. معتقدم همه جریان‌ها باید کاندیدهای خودشان را داشته باشند و ما تلاش می‌کنیم چنین صحنه‌ای را در انتخابات کشور رقم بزنیم.
جهانگیری درباره برگزاری جلسه هیأت حل اختلاف بین دولت و مجلس گفت: ما برای زمینه‌هایی که اختلاف وجود دارد، راهکار داریم. هنگامی که اختلاف بین قوا وجود داشته باشد، طبق قانون اساسی مقام معظم رهبری که هماهنگ‌کننده بین قواست هیئتی را مشخص می‌کند و آن هیئت اعلام نظر می‌کند.
وی تاکید کرد: در رابطه دولت و مجلس مشکلی نیست و اظهارنظر این شورا باید به گونه‌ای باشد که هم نظر مجلس تامین شود و هم نظر دولت تأمین شود.
جهانگیری درباره گزارش سالیانه دولت به مجلس عنوان کرد: مشکلی نیست دولت هر زمانی که بتواند و نیاز باشد و خودش تشخیص دهد به مجلس گزارش می‌دهد.