۶ پل تخریب شده از سیل در شهرستان پلدختر پس از بازسازی و احداث روز پنجشنبه با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا ، پل های چم شهران ، زیودار ، چم مهر ، بابازید ، کلات زیودار ، طاق عباسعلی در شهرستان پلدختر در جریان وقوع سیل فروردین ماه سال جاری تخریب و باعث قطعی راه ارتباطی در مناطق سیلزده شده بود که با تلاش شبانه روزی اداره راه و شهرسازی بازسازی و احداث شد.
پل چم شهران و زیودار هر کدام از نوع خرپایی به ترتیب به طول ۶۹ متر و ۱۱۸ تن وزن و ۵۴ متر و ۹۲ تن وزن و پل کلات زیودار به طول ۶۰ متر و ۱۰۴ تن وزن امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی بازگشایی شد.
با حضور وزیر راه و شهرسازی ، بازسازی پل طاق عباسعلی در محور پلدختر – خرم آباد به طول ۴۶ متر و ۶۰ تن وزن و پل بابازید در محورپلدختر – کرمانشاه با ۲۵۰ متر طول همراه با احداث خاکریز پشت آن با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال از اعتبارات استانی و محلی بازدید و بازگشایی شد.
اسلامی، همچنین با بازدید از پل چم مهر واقع در محور پلدختر – دره شهر به طول ۱۲۶ متر و ۲۱۷ تن وزن آن را بازگشایی کرد .
وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به شهرستان پلدختر پس از آغاز عملیات اجرایی قطعه نخست بازسازی محور اصلی پلدختر – خرم آباد از این پل ها بازدید کرد .
حدود ۴۵ درصد از محور اصلی پلدختر – خرم آباد همراه با ابنیه های فنی در جریان سیل دچار آسیب جدی شد و در چندین نقطه جاده به طور کامل از بین رفت.
اسلامی امروز عملیات اجرایی بازسازی ۴۳ کیلومتر جاده پلدختر – خرم آباد که در فاز نخست محدوده ۱۷.۵ کیلومتری آن از تنگ گاو زرده تا تنگ تیر اجرایی می شود را آغاز کرد.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر به شهرستان پلدختر با بازدید از روند بازسازی ها پس از سیل در حوزه راه و ساختمان دستورهای لازم را به منظور خدمات بهتر به سیلزدگان به مسئولان ارایه کرد.
طرح بازسازی محور پلدختر – خرم آباد با اعتبار ۲۹۳ میلیارد تومان ، کارفرمایی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و با پیمانکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا اجرا می شود .
وزیر راه و شهرسازی در شهر سیل زده معمولان از سایت ۱۰ هکتاری ویژه منازل در حال ساخت که در اثر تخریب در جریان سیل جابجا شده اند بازدید کرد .
درسفر وزیر راه و شهرسازی به شهرستان سیلزده پلدختر ، سید موسی خادمی استاندار لرستان ، تابش رئیس بنیاد مسکن کشور ، سیدحمیدرضا کاظمی نماینده پلدختر در مجلس و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی وی را همراهی کردند.