سرپرست جمعیت هلال احمر مرند از راه اندازی تیم واکنش سریع برای اولین بار در این شهرستان خبر داد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از مهر، حبیب ذوالفقاری، ظهر امروز، در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، ابراز داشت: خبرنگار صحنه گردان میدان عملیات و مسکن التهاب بعد روانی حوادث است که موجب آرامش شهر خواهد شد.
وی افزود: خبرنگاران در حوادث امداد و نجات از سازمان های رسمی و منبع موثق خبر بگیرند تا از انعکاس شایعه ها جلوگیری شود، هیچ ارگانی صلاحیت خبررسانی در حوادث امداد کوهستان ندارد.
سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان مرند با اشاره به تداوم آموزش های کمک های اولیه در هلال احمر اظهار داشت: دوره های تخصصی در زمینه های مختلف به صورت مداوم و به صورت رایگان برای عموم شهروندان ارائه می شود.
ذوالفقاری با تقدیر از سیل مهربانی شهروندان مرند عنوان کرد: ۱۲۰ میلیون تومان کمک غیرنقدی و ۳۰ میلیون تومان نقدی کمک های مردمی توسط جمعیت هلال احمر شهرستان مرند با عنوان سیل مهربانی جمع آوری شد.
وی در ادامه اذعان داشت: تیم واکنش سریع برای اولین بار در شهرستان مرند راه اندازی می شود، وسایل و ابزار لازم خریداری شده و به محض اخذ مجوز فعالیت، آغاز به کار خواهد کرد.
سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان مرند گفت: چند نفر از پزشکان روزانه اقدام به ویزیت رایگان کرده و برخی داروخانه ها، اقدام به تحویل داروی رایگان به شهروندان نیازمند می کنند.
ذوالفقاری با بیان اینکه جمعیت هلال احمر یک نهاد مردمی و غیردولتی است، عنوان کرد: تجهیزات امداد و نجات کوهستان توسط برخی از خیرین خریداری و به هلال احمر اهدا شده است، از مردم نیز می خواهیم این نهاد مردمی را یاری دهند.
اجرای طرح خادم در مرند
وی در بخش دیگری از آفرود سواران، موتورسوران و کراس سواران شهرستان خواست با عضو شدن در جمعیت هلال احمر، در امداد و نجات کوهستان، این جمعت را یاری دهند.
سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان مرند از اجرای طرح خادم خبر داد و اظهار داشت: سومین مرحله طرح خادم با عنوان «خانواده آماده در مخاطرات» اجرا می شود، مرحله اول ۵ هزار خانوار به صورت حضوری آموزش داده شدند که در این مرحله به صورت تجمعی در مساجد و نهادهای دولتی اجرا می شود.
ذوالفقاری در ادامه تصریح کرد: انبار امدادی شهرستان مرند با دپوی ۱۸ کالای مورد نیاز امدادی شامل پتو، موکت، چادر، کلمن آب و… آماده، این میزان برای ۲ درصد جمعیت آسیب پذیر شهرستان پیش بینی شده است.
وی تاکید کرد: تجهیزات خودرویی امدادی این شهرستان بروزرسانی شده و تجهیزات آواربرداری و سیل افزایش پیدا کرده و برخی اقلام در این زمینه خریداری شده است.
سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان از درخواست برای راه اندازی پایگاه امداد ونجات دائمی کوهستان در میشو، مسیر مرند – جلفا و کشکسرای خبر داد.
ذوالفقاری در پایان با اشاره به اینکه مکان راه اندازی پد امداد هوایی در شهرستان مرند در حال شناسایی است، تاکید کرد: راه اندازی پایگاه امداد هوایی از دغدغه های مهم مسئولان شهرستان مرند است، اما محدودیت هایی از سوی سازمان پدافندغیرعامل وجود دارد که سرعت راه اندازی این پایگاه را کند کرده است.