دهمین دوره رقابت‌های قهرمانی فوتسال آسیا به میزبانی کشور تایلند برگزار شد و امروز (شنبه) از ساعت ۱۵:۳۰ به وقت ایران دو تیم مس سونگون ورزقان و ناگویااوشنز ژاپن در فینال این مسابقات به مصاف هم رفتند و حریف ژاپنی با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی رسید.

«هیراتا» و «آندو» گلزنان این دیدار را برای نماینده فوتسال ژاپن بودند.

پیش از این ۲ تیم در مرحله گروهی مقابل هم قرار گرفته بودند که تیم ناگویا موفق شده بود با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی برسد.

هر ۲ تیم که فقط با انگیزه پیروزی و کسب جام قهرمانی در میدان حاضر شده بودند، در دقایق نخست احتیاط را در دستور کار خود قرار دادند تا اینکه حریف ژاپنی موفق شد با استفاده از اشتباه بازیکنان مس سونگون و درموقعیت تک به تک با دروازه موفق به گل زنی شود.
به گزارش جارچی اخبار به نقل ازایرنا: تلاش شاگردان «اسماعیل تقی پور» سرمربی تیم مس در حالی برای رسیدن به گل تساوی ثمری نداشت که حریف حملاتی هم برای رسیدن به گل دوم ترتیب می داد. اما درخشش «علیرضا صمیمی» ‌گلر ایران مانع از رسیدن تیم ژاپنی به این هدف شد تا نیمه نخست با برتری ناگویا خاتمه یابد.

در آغاز نیمه دوم «مهدی جاوید» ‌در موقعیت تک به تک با دروازه بان تیم ناگویا می‌توانست گل تساوی را به ثمر برساند ولی گلر تیم ژاپن دروازه خود را بسته نگاه داشت.

شاگردان «خوانتس» سرمربی اسپانیایی تیم ژاپن در ادامه این دیدار به مانند نیمه نخست دفاع منسجم و نظم تیمی را به خوبی در زمین مسابقه پیاده کردند. اما عدم هماهنگی نماینده فوتسال ایران و بازی احساسی آنها سبب شد تیم مس موفق در بیشتر صحنه های بازی در باز کردن دروازه حیف ناکام شوند.

این شیوه بازی حریف ژاپنی سبب شد تا سامورایی ها از نقطه کرنر و ضربه شروع مجدد موفق شوند دومین گل خود را به ثمر برسانند.

اسماعیل تقی پور بازی هجومی با ۵ بازیکن بدون دروازه‌بان را در دستور کار شاگردان خود قرار داد که موقعیت های نیز بدست آوردند ولی باز هم در باز کردن دروازه حریف ناکام بودند تا در نهایت تیم ناگویا اوشنز با نتیجه ۲ بر صفر به برتری رسید و جام قهرمانی را از آن خود کرد.

در دیدار رده‌بندی نیز تیم تای سون نام ویتنام موفق شد با نتیجه ۶ بر ۴ مقابل AGMK ازبکستان به پیروزی برسد و صاحب مقام سوم شود.

مس سونگون که قهرمانی دوره قبل این مسابقات را در کارنامه دارد، برای رسیدن به فینال ابتدا در مرحله گروهی الکاظمه کویت را ۸ بر ۲ و الظفره امارات را ۵ بر صفر شکست داده بود. اما در مصاف با ناگویا اوشنز ژاپن ۳ بر ۲ مغلوب شد.

نماینده فوتسال ایران در مرحله یک چهارم نهایی نیز به سختی موفق شد تیم بانک بیروت لبنان را ۳ بر ۲ شکست دهد و به نیمه نهایی برسد. در نیمه نهایی نیز با اقتدار تیم AGMK ازبکستان را با نتیجه ۷ بر ۳ از پیش رو برداشت و فینالیست شد.

فوتسال باشگاهی ایران در ۹ دوره برگزاری جام باشگاه‌های آسیا با چهار قهرمانی پرافتخارترین کشور در این رقابت‌ها محسوب می شود. تیم های مس‌ سونگون، ‌گیتی‌ پسنداصفهان، فولاد ماهان و تاسیسات‌ دریایی هر کدام یک قهرمانی برای فوتسال باشگاهی ایران کسب کرده‌اند. اما فوتسال ژاپن با تیم ناگویا اوشنز ۳ بار موفق به کسب عنوان قهرمانی باشگاه‌های آسیا شده تا از این حیث پرافتخارترین تیم باشگاهی آسیا محسوب شود.

همچنین مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های جهان ۲۰۱۹ نیز با حضور ۹ تیم از ۴ تا ۱۰ شهریورماه به میزبانی تایلند برگزار خواهد شد و تیم مس در این کشور خواهد ماند تا به مصاف حریفان جهانی خود برود.