، عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن در ابتدا گفت: از ملت عزیز یمن به خاطر ابراز همدردی در شهادت ابراهیم الحوثی تشکر می کنم
به گزارش جارچی اخبار به نقل از
رهبر جنبش انصارالله یمن بیان کرد: جانفشانی های ملت ثمرش پیروزی است و سرانجام آن استقلال و آزادی کامل است.

وی اعلام کرد: عملیات یگان پهپادی ارتش و کمیته های مردمی امروز یمن به عربستان بزرگترین عملیات علیه ائتلاف سعودی از زمان جنگ یمن است بود.

الحوثی در ادامه بیان کرد: عملیات علیه پالایشگاه الشیبه در نزدیکی مرزهای امارات در واقع پیامی به امارات بود که این پالایشگاه در نزدیکی مرزهایش قرار دارد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از المسیره
رهبر جنبش انصارالله یمن تاکید کرد: ادامه جنگ سبب نخواهد شد که ما تسلیم شویم و همدلی و انسجام و پایداری یمنی ها از بین نخواهد رفت. ادامه جنگ ما را به سوی توسعه توان دفاعی مان سوق خواهد داد.

درباره شهادت ابراهیم بدر الدین الحوثی هم گفت: ابراهیم کاملا زندگی عادی داشت و همانند یک شهروند یمنی بود و از این رو دشمن وی را هدف قرار داد تا وانمود کند که دستاورد مهمی به دست آورده است. وی فعالیت خیرخواهان داشت و بدون محافظ حرکت می کرد و شهادت وی نشانه ورشکستگی دشمنان و روی آوردن دشمن به جنایات در نتیجه این شکست است.

الحوثی خطاب به سعودی ها اعلام کرد: چشمداشت و طمع ورزی برای رهبری منطقه برای شما با ادامه جنگ محقق نخواهد شد. در بُعد امنیتی، سیاسی و اجتماعی بازنده خواهید بود و نیز وجهه شما در صورت ادامه جنگ از بین خواهد رفت. کشورهای مختلف دنیا به دنبال دوشیدن عربستان هستند و در این زمینه آمریکایی ها ید طولائی دارند. در صورت ادامه جنگ، زیانهای اقتصادی افزایش پیدا خواهد کرد و آمریکا به شکل وحشتناکی شما را می دوشد.

وی افزود: همه عملیات های نظامی ما در راستای حق مشروع ما در واکنش به تجاوز و جنایات متجاوزان است.

عبدالملک الحوثی بیان کرد: کینه توزی و طمع ورزی و بی هویتی و حماقت سیاسی برخی را به این سوق داده است که ابزاری در دست متجاوزان باشند.

رهبر جنبش انصارالله یمن با اشاره به تلاش تجزیه طلبانه، تاکید کرد: هدف این جنگ و تجاوز اشغالگری و تجزیه یمن و چپاول ثروتها و منابع آن بود. برخی راضی شده اند که ابزار دست متجاوزان برای وارد کردن زیان به ملت یمن باشند.

وی با اشاره به اختلافات میان متجاوزان به یمن، افزود: متجاوزان در بحران گرفتارند و نمی توانند بر اختلافات خود سرپوش بگذارند.

الحوثی بیان کرد: عبد ربه منصور هادی به طور مطلق سرسپرده سعودی هایی است که آنها هم سرسپرده آمریکایی ها هستند.

رهبر جنبش انصارالله یمن درباره تحولات عدن در جنوب یمن هم گفت: از شورای انتقالی در عدن می خواهیم که به دستاوردهایش شادمان نشود. شورای انتقالی از خارج دستور می گیرد و خود را آلت دست بیگانگان قرار داده است.

وی در ادامه بیان کرد: ندای ما ندای آزادی و قدرت، عزت، وحدت و استقلال است. ما باید بر پایداری خود در برابر توطئه گران، کمین کنندگان و متجاوزان بیافزاییم.

الحوثی افزود: دشمن با تمام توان به دنبال قطع روابط یمن با محیط پیرامونش است. سفر هیات ما به تهران در راستای روابط رسمی و دیلپماتیک میان دو کشور است. موضع ایران در همبستگی با ملت ما و محکومیت متجاوزان، بارز و قوی و آشکار بود. به همه کشورهای عربی و اسلامی پیرامون ما توصیه می کنیم که روابط رسمی خود را با صنعا از سربگیرند و روابط دیپلماتیک با ملت یمن داشته باشند. روابط ما با ایران بهتراز گذشته خواهد بود زیرا بر پایه موضوعات مشترک است. با ایران در مخالفت با هیمنه آمریکا و یاری آرمان فلسطین و دشمنی با اسرائیل دیدگاه مشترک داریم.

وی درباره روابط با حزب الله لبنان نیز گفت: موضع حزب الله در همبستگی با یمن و ملت آن موضعی بی مانند است. به برادران عزیزمان در حزب الله لبنان سیزدهمین سالروز پیروزی در جنگ ۳۳ روزه را تبریک می گوییم.

عبدالملک الحوثی تاکید کرد: بر روابط مبتنی بر احترام متقابل با همه امت اسلامی و عربی تاکید داریم. موضع ما در قبال هیمنه آمریکا با برادران آزاده مان در ایران، حزب الله لبنان، سوریه، عراق و فلسطین یکی است. موضع ما در مخالفت با هیمنه آمریکا و اسرائیل است.

وی با اشاره به ادامه جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها هم گفت: جنایات صهیونیستها روز به روز علیه ملت فلسطین بیشتر می شود. معامله ترامپ(معامله قرن) نابود شونده است و به نتیجه نخواهد رسید.