سردار عباسعلی محمدیان با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا وارز و برابر دستورالعمل‌های صادره از پلیس امنیت اقتصادی مبنی بر مقابله با قاچاق دستگاه های استخراج کننده رمز ارز دیجیتال، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان در پی دریافت گزارش های مردمی مبنی بر نصب دستگاه های استخراج ارز دیجیتال در داخل باغی در منطقه کیانمهر کرج، بلافاصله برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی گفت: ماموران در بازدید از داخل باغ تعداد ۶۲۰ دستگاه ماینر (بیت کوین) نصب شده را که در حال فعالیت بود، کشف کردند و یک نفر در این رابطه دستگیر شد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از فارس: این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه بر اساس نظر کارشناسان ارزش تقریبی کالاهای کشف شده ۴۰ میلیارد ریال برآورد شده است، اظهار کرد : متهم دستگیر شده در بازجویی های ماموران ضمن اقرار به فعالیت خود در این زمینه، به دو مکان دیگر نگهداری ارز دیجیتال در مناطق ماهدشت و کیانمهر کرج اعتراف کرد.

وی افزود: ماموران پس از اعزام به ماهدشت کرج از داخل یک شرکت تزریق پلاستیک ۳۶ دستگاه ماینر فعال به ارزش تقریبی ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و در منطقه کیانمهر نیز تعداد ۴ کانکس مجهز به سیستم فن وسیم کشی شده و قفسه بندی دستگاه های ماینر، تعداد یک هزارو ۳۰ دستگاه استخراج رمز دیجیتال و مقادیر زیادی سیم و پاور به ارزش تقریبی ۷۰ میلیون ریال کشف کرده و ۵ نفر در این رابطه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان البرز با بیان این که بر اساس کارشناسی های صورت گرفته ارزش تقریبی کالاهای مکشوفه در مجموع ۱۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است افزود: پرونده متهمان برای رسیدگی و صدور رای نهایی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان البرز ارسال شد.

محمدیان گفت: باتوجه به این که استفاده از دستگاه های استخراج کننده ارزدیجیتال (ماینر و بیت کوین) مصارف بالای برق رابه همراه دارد، مقابله با قاچاق این دستگاه ها به صورت ویژه و مشترک در دستور کار اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی، ماموران امنیت اقتصادی و اداره تعزیرات حکومتی استان البرز قرار دارد و با جدیت با اخلال گران اقتصادی برخورد می شود.