نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام‌جمعه تبریز گفت: نهادهای مسوول باید درباره علت مهار نشدن آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران پس از چهار روز پاسخ دهند.
حجت‌الاسلام والمسیلمین محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نمازجمعه این هفته تبریز، با قدردانی از استانداری، فرمانداری، سپاه، ارتش، هلال احمر و اورژانس برای مهار آتش سوزی در جنگل های ارسباران، اظهار داشت: باید وظیفه ستاد بحران احصاء شود که چرا باید چهار روز از آتش‌سوزی بگذرد و مهار نشده باشد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا وی با ابراز تاسف از اینکه نزدیک به ۳۰۰ هکتار از جنگل‌های بکر دنیا در آتش سوخت اما دستگاه های مربوطه نتوانستند آنرا مهار کنند، افزود: اگر چنانچه اختلافی در مدیریت بحران است و یا جنگل‌داری و آبخیزداری اختلافی با سایر سازمان‌ها دارند، در این میان مردم چه گناهی دارند و محیط زیست چرا باید نابود شود.
آل هاشم با اشاره به تماس خود با وزیر دفاع و پشتیبانی و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، اضافه کرد: امروز بالگردها وارد میدان شده‌اند اما جالب است ستاد بحران اعلام کرده که بالگردها دستگاه آبپاشی ندارند، پس این وظیفه چه کسی است.
وی از نبود امکانات لازم برای مهار آتش در استان انتقاد کرد و ادامه داد: چرا باید چند ۱۰۰ میلیون برای هزینه کرد به این حوزه وجود نداشته باشد و مسئولان لنگ آن باشند، ای کاش به ما اعلام می کردند تا به خیران تبریزی می‌گفتیم پول آن آبپاش‌ها را تامین کنند.
آل هاشم اعلام کرد: برای بررسی آخرین وضعیت منطقه ارسباران بعداز نماز جمعه در این منطقه حاضر خواهم شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به رونمایی از جدیدترین سامانه پدافند هوایی کشور با نام باور۳۷۳ اشاره کرد و گفت: این سامانه پیچیده‌ترین و مهم‌ترین سامانه ساخت داخل به حساب میآید که طراحی، ساخت، تست و عملیاتی شدن آن در کمتر از یک دهه به دست متخصصان ایرانی در داخل کشور انجام شده است و برتر از سامانه آمریکایی است.
آل هاشم ادامه داد: در حالی که ما به سامانه قوی‌تر از S۳۰۰ نیاز داشتیم، بهره‌برداری از این سامانه توان بازدارندگی کشور را افزایش خواهد داد.
وی به موضوع شکاف ائتلاف سعودی و دردسرساز بودن آن برای آمریکا اشاره کرد و گفت: ائتلاف عربستان و امارت با آنکه موفقیت‌هایی در کاستن برخی دستاوردهای گروه انصارالله داشت، ولی نتوانست بر کنترل آنها بر پایتخت یمن پایان دهد و نیروهای این گروه هر هفته به مواضع سعودی حمله کرده و عربستان را منزوی‌تر کرده‌اند.