طی هفته­‌های اخیر مواضع و پایگاه­‌های حشدالشعبی در عراق مورد حمله قرار گرفت. جمعه گذشته روزنامه «نیویورک تایمز» با انتشار گزارشی نوشت که اسرائیل عامل حملات اخیر به عراق و انفجار مخازن مهمات حشد الشعبی بوده و آمریکا از این موضوع ناخرسند است.

«ابو مهدی المهندس»، جانشین رئیس سازمان حشد الشعبی عراق نیز با انتشار بیانیه­‌ای آمریکا را مسئول اول و آخر حملات مذکور اعلام و تأکید کرد که واشنگتن پهپادهای اسرائیل را وارد خاک عراق کرده است.

بر همین اساس «محمد زین العابدین الموسوی»، مدیر دفتر الحشد الشعبی در استان کرکوک عراق در تشریح تحولات اخیر گفت: « موضع ما همان موضعی است که ابو مهدی المهندس اعلام کرد و ما نیز آن را تکرار می‌کنیم که اسرائیل و آمریکا بودند که پایگاه الشهداء، الصقر، بلد و منتظر المحمداوی را بمباران کردند و ما به صورت عملی می­‌توانیم این ادعا را اثبات کنیم؛ چرا که خود، شخصا در آمرلی حضور داشتم و می­‌دانم که بمباران از طریق هواپیما صورت گرفت».
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایلنا: موسوی تأکید کرد که حشد الشعبی برای هر اقدامی آماده است و از هر نوع امکاناتی برای پاسخ متقابل و ضربه زدن به ارتش آمریکا در عراق و مقرهای آن و اماکن حضور نیروهای این کشور برخوردار است و تمام اهداف تحت نظر و کنترل ماست اما در حال حاضر منتظر اجازه هستیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره هماهنگی سازمان حشد الشعبی با دولت عراق برای مقابله با تهدیدها و حملاتی از این دست گفت: ما بسیار بسیار هماهنگ عمل کرده و به ویژه با ارتش، پلیس مرکزی و فرمانده کل نیروهای مسلح در اوج هماهنگی هستیم.

مدیر دفتر حشد الشعبی تأکید کرد که گواه این ادعا عملیات اراده پیروزی ۴ و اظهارات «عادل عبدالمهدی»، رئیس ستاد ارتش است که گفت: حشد الشعبی و ارتش در هماهنگی کامل هستند.

وی درباره نتیجه احضار کاردار سفارت آمریکا در بغداد از سوی «محمد علی الحکیم»، وزیر خارجه عراق گفت: کاردار آمریکا به اطلاع از این بمباران اعتراف نکرد و منکر آن شد و گفت که ما هیچ اطلاعی از این موضوع نداریم. اما او هم مثل همیشه سناریوهای دروغ پردازی را تکرار کرده است.

موسوی درباره اظهارات «اسرائیل کاتس» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه اسرائیل مسئولیت حملات به عراق را به عهده نگرفته است، گفت: او دروغ می­‌گوید و ما این را به خوبی می‌دانیم و گواه آن بیانیه حاج ابومهدی است.

مدیر دفتر حشد الشعبی درباره اقدام ویژه‌­ای از سوی دولت عراق برای هشدار به اسرائیل گفت: هنوز بیانیه‌­ای رسمی توسط دولت در این باره صادر نشده است اما این نکته را خاطرنشان باید کرد که حشد الشعبی اگر ابومهدی دستور دهد، هیچ گاه و هرگز منتظر دولت برای هر نوع اقدامی نبوده و نخواهد بود و گروه­‌های اسلامی هرگز منتظر پاسخ رسمی نیستند.