حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه هیأت دولت با بیان اینکه وظیفه دولت سر دادن شعار نیست، گفت: وظیفه اصلی دولت کار و تلاش و خدمت به مردم است و باید این اقدامات را به مردم گزارش دهیم. رییس جمهور در بخش دیگری از صحبتهایش افزود: باید با دنیا حرف بزنیم و تعامل داشته باشیم، اما بدیهی است که بایستی توجه اصلی به ظرفیت‌های داخلی باشد، چرا که همه اقتدار ما از داخل کشور نشأت می‌گیرد.

همچنین مشروح گفت‌وگوهایحسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور، علی ربیعی سخنگوی دولت، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات، ، محمود واعظمی رئیس دفتر رئیس جمهوری، علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد، عبدالناصر همتی رییس بانک مرکزی، محمد شریعتمداری وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی، محسن حاجی میرزایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و رضا رحمانی وزیر صنعت،‌معدن و تجارت با خبرنگاران را می‌توانید در لینک‌های زیر دنبال کنید.
افزایش ۳۵درصدی درآمدهای مالیاتی کشور
به گزارش جارچی اخبار: فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد گفت: با کنترل فرار مالیاتی، درآمد مالیاتی در پنج ماه اول امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته، ۳۵درصد رشد داشته است. وی افزود: تورم ماهانه و نقطه به نقطه هر دو از تیرماه روند نزولی پیدا کرد و امیدواریم این روند تداوم یابد البته کاهش نرخ تورم به معنای کاهش قیمت‌ها نیست بلکه به معنای کاهش روند افزایش قیمت هاست. البته در برخی مواقع با کاهش قیمت‌ها هم مواجه بودیم.

به مردم گفتم در بازار ارز سرمایه‌گذاری نکنند/ ذخایر اسکناس مان خوب است

عبدالناصر همتی رییس بانک مرکزی گفت: تقریبا ثابت شده است که نکاتی که درباره سرمایه گذاری در این بازار گفتم از سر دلسوزی بود تا سرمایه مردم به ضرر بدل نشود. وی افزود:ذخایر اسکناس مان هم خیلی خوب است به طوری که وضع امروز در شش سال گذشته بی سابقه بوده است و ما هیچ مشکلی در این زمینه نداریم. امیدوارم این وضعیت روز به روز بهتر شود تا بتوانیم کارهای اساسی را برای رشد و توسعه کشور انجام دهیم.

افزایش ۲۰ درصدی کمک هزینه سازمان بهزیستی برای مراکز نگهداری از معلولان

محمد شریعتمداری وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: هیات دولت در جلسه امروز افزایش ۲۰ درصدی یارانه کمک هزینه سازمان بهزیستی برای مراکزی که از معلولان نگهداری می‌کنند و مراکز توانبخشی را تایید کرد.

طرح رتبه‌بندی فرهنگیان از ابتدای مهر آغاز می‌شود

محسن حاجی میرزایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار کرد: براساس تمهیدی که در دولت انجام شده و همچنین هماهنگی که با سازمان برنامه و بودجه صورت گرفته ان‌شاءالله از ابتدای مهر طرح رتبه‌بندی در سطح فرهنگیان انجام خواهد شد و امیدواریم که فرهنگیان عزیز شاهد افزایش حقوقی در آغاز سال تحصیلی باشند.

وظیفه ما حل مشکلات خودروسازان است

رضا رحمانی وزیر صنعت،‌معدن و تجارت گفت: اگر خودروسازان در تحویل خودروهای مشتریان قصوری داشته باشند، حتما با آن‌ها برخورد می‌شود. وی درباره مشکلات کارخانه صنعت خودرو آذربایجان اظهار کرد: تعدادی از خودروسازان که قطعات آن‌ها وابسته به واردات بود با مشکلات مواجه شده‌اند که این شرکت هم جزو همین خودروسازان است. دوستان ما و سازمان حمایت از مصرف‌کننده پیگیر حل مشکلات این خودروسازان هستند. برنامه ما هم این است که خودروسازانی که قطعات آن‌ها وابسته به خارج از کشور است در اولویت قرار بگیرند تا قطعات وارد شده و خودروها تولید و تحویل مشتری شوند.
حق بهره‌برداری از برخی بناهای مرمت شده را به بخش خصوصی سپرده ایم

علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: ذیل بناهای تاریخی درجه یک مان، حق بهره برداری از بقیه بناها را مطابق قوانین بودجه‌ای، همگام با رعایت استانداردها به بخش خصوصی و غیردولتی واگذار کردیم. وی افزود: امید دارم در تصویب ساختار متناسب و چابک برای وزارت میراث فرهنگی همکاری خوبی با نمایندگان مجلس داشته باشیم.

یک گروه اقتصادی به فرانسه می‌رود/ اجرای گام سوم کاهش تعهدات به نتیجه این سفر بستگی دارد

محمود واعظمی رئیس دفتر رئیس جمهوری با تاکید بر این که انتشار جزییات پیشنهاد فرانسه پیش از دستیابی به توافق کار صحیحی نیست از سفر گروه اقتصادی از سوی جمهوری اسلامی ایران به فرانسه طی هفته آینده خبر داد و گفت:این گروه به فرانسه می‌روند تا راجع به جزییات پیشنهاد این کشور صحبت کنند، بعد از بازگشت این گروه بهتر می‌توانیم راجع به احتمال اجرا یا عدم اجرای گام سوم کاهش تعهدات صحبت کنیم.

مشکل امنیتی برای ایام محرم نداریم

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور درباره تامین امنیت مراسم ماه محرم اظهار کرد:ایجاد تسهیلات برای برگزاری مراسم ماه محرم و تامین امنیت بر عهده وزارت کشور است. وی ادامه داد: شورای امنیت کشور دو جلسه در این زمینه برگزار کرده است. هیچ مشکل امنیتی در این ایام پیش بینی نکرده ایم و همه تمهیدات لازم را برای تامین امنیت در نظر گرفته ایم.
افزایش ۲۹ درصدی وزن صادرات کشور

علی ربیعی سخنگوی دولت با اشاره به اینکه امروز گزارشی از تولید ملی در جلسه‌ هیات دولت مطرح شد اظهار کرد:‌ بر اساس این گزارش صادرات کشور به لحاظ وزنی ۲۹ درصد نسبت به دوره قبل بیشتر شده و تراز تجاری کشور هم مثبت است. این نشان می‌دهد که ما در دوران مقاومت واردات کمتر و صادرات بیشتری داشته‌ایم.

خودکفایی دولت برای توسعه شبکه ثابت کشور به هفتاد درصد رسیده است

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات گفت: میزان خودکفایی دولت در زمینه توسعه شبکه ثابت کشور به هفتاد درصد رسیده که این مهم با همکاری شرکت‌های داخلی انجام شده است.
حضور روحانی در جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه سه‌شنبه هفته بعد جلسه رأی اعتماد به حاجی میرزایی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و مونسان به عنوان وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار می‌شود، اظهار کرد: رئیس جمهور در جلسه علنی مجلس حضور یافته و وزرای پیشنهادی را معرفی می‌کند و از برنامه‌های آن‌ها دفاع خواهد کرد.