حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در گردهمایی بزرگ مبلغان محرم که در مرکز سالن غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد اظهار داشت:کادرسازی باید در دستگاه‌های قضایی انجام شود چرا که حضور حوزه‌های علمیه و کادر حوزه بسیار مؤثر در عرصه قضا است.

وی با تأکید بر اینکه جامعه نیازمند گسترش فرهنگ امر به‌ معروف و نهی از منکر است بیان کرد: نباید با کوچک‌ترین مشکلات جا بزنیم اگر امروز جامعه اسلامی به این نقطه رسیده مرهون امر به‌ معروف مردان و زنانی است که همت کردند و در مقابل منکرات و ترک معروف‌ها حساس بودند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به ارزش و اهمیت فعالیت مبلغان ادامه داد: مبلغ زمان‌شناس و آسیب‌شناس در جامعه می‌تواند با تبیین موعظه و سخنان خوب برای جوانان و جامعه تأثیرگذار باشد و با حضور خود در نقاط مختلف کشور زیبایی کلمات ائمه اطهار(ع) را برای جامعه روشن کنند.
به گزارش جارچی اخباربه نقل از تسنیم: رئیسی با بیان اینکه دستگاه قضایی نیازمند حضور کادر حوزه‌های علمیه است عنوان کرد: باید دستگاه قضا به‌روز و به هنگام باشد و ارتباط با مجامع علمی دانشگاه و حوزه ضرورت اجتناب‌ناپذیر دستگاه قضا است.

بیشتر بخوانید
سکوت وزیر اقتصاد درباره بازداشت پوری‌حسینی/موافقت با “استعفا” پاسخگوی خسارتهای خصوصی‌سازی است؟

استقرار دفتر هیات تحقیق و تفحص مجلس در سازمان خصوصی‌سازی

لزوم برخورد قوه قضائیه با خصوصی‌سازی‌های افسارگسیخته

وی با تاکید براینکه مسئولان باید نسبت به فساد حساس باشند، تصریح کرد: مردم از فساد اداری و شرایط اقتصادی گله‌مند هستند اما باید به دنبال شرایطی باشیم که در نظام اداری ما فساد لانه نکند و ساختارها مانند نظام بانکداری، مالیاتی و واردات اصلاح شود.

رئیس قوه قضائیه بابیان اینکه چگونه یک کارمند با حقوق پایین مالیات دریافت می‌شود اما عده‌ای با درآمدهای میلیونی و زیاد فرار مالیاتی دارند گفت: پرونده کسانی که متصل به ثروت و قدرت هستند عادلانه و منصفانه رسیدگی می‌کنیم و به حرف‌ها و فریادهای اینکه این پرونده جناحی و سیاسی است توجه نخواهیم کرد.

رئیسی با اشاره به اهمیت مبارزه با فساد ادامه داد: مردم خواستار مبارزه با فساد و تبعیض هستند و باید به‌ سوی جامعه علوی گام برداریم و این امر دست‌یافتنی است.

وی با تأکید بر اینکه قیام عاشورا برای همیشه ماندگار می‌ماند ابراز کرد: جریان عاشورا یک جریان انسان‌ساز است و رمز ماندگاری سخن حق در مقابل باطل و رمز ایستادگی در مقابل دشمنان است، به برکت تبیین و روشنگری عاشورای حسینی توسط مبلغان، باید ابعاد این جاهلیت مدرن و شبهات ایجادشده توسط دشمنان برای مسلمانان روشن شود.

رئیس قوه قضائیه عنوان کرد: باید حرف کارگران را بشنوید، نسبت به برخی خصوصی‌سازی‌ها که تاراج دادن اموال عمومی است با جدیت رسیدگی کرده و کوتاه نمی‌آییم، دولت نباید تصدی‌گری کند بلکه ناظر و حامی باشد، شرکت و مجموعه‌های اقتصادی به نحوی واگذارشده که رو به افول رفته و باید نوع واگذاری و مشکلات ساختاری و رفتاری بررسی شود.

رئیسی با اشاره به ظرفیت عظیم نیروی جوان عنوان کرد: جوانان آماده کار و فعال در عرصه‌های مختلف داریم، کشور در هر عرصه‌ای با اتکای به خدا و اعتماد به داشته‌های داخلی نه با چشم داشتن به قول‌های بی‌پایه و اساس دشمنان، عمل کرده بسیار موفق بوده است.

وی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های اداری باید تلاش کنند فرار مالیاتی و قاچاق سازمان‌یافته در کشور نباشد، خاطرنشان کرد: باید نظام یارانه‌ها و مصرف انرژی و تفاوت قیمت دلار سامان داده شود، نظام پولی و بانکی اصلاح شود تا هر روز شاهد تولید پرونده برای دستگاه قضا نباشیم یعنی باید به‌صورت جدی ساختارهای فسادزا باید اصلاح شود.

انتهای پیام/ح