«رضا اردکانیان» امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود:‌ تا زمان ملاقات آتی روسای جمهور ایران و روسیه که در آنکارا انجام خواهد شد، تمامی امضاها تکمیل می‌شود.

وزیر نیروبا اشاره به اینکه دولت در راستای تحقق ۱۰۰ درصدی اصل ۴۴ قانون اساسی پیش می‌رود، ‌ ادامه داد: در آینده سهم بخش خصوصی در صنعت برق محدود به تولید نخواهد بود و در تلاشیم تا در اجرای شبکه‌های انتقال نیز بخش خصوصی سرمایه گذاری کند.

به گفته اردکانیان، ‌ در شرایط فعلی وزارت نیرو در بخش تولید برق تنها ۳۸ درصد نیروگاه‌ها را در اختیار دارد.

وی با اشاره به حذف قبوض کاغذی برق افزود:‌ اصل موضوع این است که در جهت اجرای دولت الکترونیک این موضوع را عملیاتی کنیم. اگرچه در ابتدای کار امکان اجرای ۱۰۰ درصدی وجود ندارد اما شرکت ها موظف و آماده اند تا مشکلات را از سر راه بردارند.
به گزارش جارچی اخباربه نقل از ایرنا: وزیر نیرو تاکید کرد: با مراجعات و هزینه های کمتر همین سرویس با دقت بالاتر در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی گفت:‌ سال آبی ۹۶-۹۷ خشکسال ترین سال در ۵۰ سال گذشته بود و بلافاصله در سال آبی ۹۷-۹۸ شاهد ترسالی بی سابقه ای بودیم اما در مجموع توانستیم کارنامه موفقی ثبت کنیم، ‌به ویژه اینکه عادت مدیریت مصرف را از سال قبل به امسال منتقل کردیم و تابستان بدون خاموشی سپری شد.

اردکانیان با اشاره به اینکه در مورد اصلاح قیمت حامل های انرژی و آب بحث هایی در حال انجام است، ‌ افزود:‌در شرایط فعلی فاصله زیادی بین قیمت تمام شده و قیمت تکلیفی وجود دارد و با توجه به این فاصله برای بهبود شرایط باید مصرف کم شود اما این افزایش قیمت نباید فشاری بر اقشار ضعیف ایجاد کند.