سعید فریور در دومین جلسه کارگروه اجتماعی ،فرهنگی ،سلامت زنان و خانواده که در سالن جلسات استانداری برگزار شد افزود: از آغاز سال جاری تاکنون ۱۳۵ کودک کار و خیابانی در ارومیه شناسایی شده که از این تعداد ۹۵ کودک مربوط به ۴ماهه اول سال است.

فریور با اشاره به اینکه از۹۵ کودک کار و خیابانی پذیرش شده در۴ماهه اول سال جاری هیچ کودکی زیر ۶سال نبوده است تصریح کرد: ۷۳درصد از این کودکان ، کودکان بین۶تا ۱۴سال هستند.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایسنا: وی با اشاره به اینکه هیچ کودک کار وخیابانی در سال جاری در شهرستان های آذربایجان غربی پذیرش نشده است اظهار کرد: براساس تابعیت تمامی۹۵ کودک ایرانی بوده و همچنین ۸۹ نفراز انها کودک کار و ۶نفر از آنها کودک خیابانی هستند.

مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: براساس نوع زندگی ۶ نفر از این کودکان محل زندگی و کارشان خیابان بوده و مابقی فقط در خیابان کار می کنند.

وی در خصوص اقدامات بهزیستی برای کمک به کودکان کار وخیابانی آذربایجان غربی گفت: در ۴ماهه سال جاری مبلغ ۵۸ میلیون و ۸۰۰هزار تومان به حساب سرپرست کودکان کار واریز شده همچنین به ۵۰ نفر از کودکان بسته مواد غذایی داده شده، ۱۵نفر به مراکز درمانی و۶ نفر را به مراکز فنی حرفه‌ای معرفی کرده‌ایم.