دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات آذربایجان شرقی به همراه هیئت بلند پایه کارگری جمهوری اسلامی ایران ودو از نمایندگان مجلس شورای اسلامی عضو فراکسیو ن کارگری و دبیر کمسیون اجتماعی مجلس به منظور شرکت در اجلاس اتحادیه های کارگری جهان در کشور سوریه حضور یافت.
مهندس کریم صادقزاده تبریزی، در مورد سفر هیئت بلند پایه کارگری جمهوری اسلامی ایران به کشور سوریه اظهار داشت: اجلاس اتحادیه های کارگری جهان در راستای حمایت از ملت، کارگران و ‌دولت سوریه در شهر دمشق سوریه برگزار می شود.
صادقزاده همچنین خاطر نشان کرد: با عنایت به اینکه شهر دمشق پایتخت یک کشور جنگ زده بوده و در حال مبارزه با تروریست های داعشی و تکفیری است و آرامش نسبی در این شهر برقرار شده است، اتحادیه های کارگری کشور های بزرگ برای اعلام همبستگی و اعلام اعتراض از حضور تروریست ها و همچنین حمایت در این کشور جمع شده اند.
وی ادامه داد: خانه کارگر بعنوان کنفدراسیون عالی کارگران جهان بنمایندگی از کارگران ایران بهمراه دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دبیر کمیسیون اجتماعی و همچنین قائم مقام دبیر کل خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس شرکت می نماید.
دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز در ادامه با بیان اینکه هدف اصلی هیئت ایرانی از شرکت در این اجلاس محکوم ‌نمودن تروریسم و اعلام ابعاد گسترده جنایات آنها خواهد بود خاطر نشان کرد: قطعا در روند بازسازی سوریه بصورت گسترده اتحادیه های کارگری جهان مشارکت خواهندکرد و راه اندازی مجدد واحد های تولیدی هدف اول همه شرکت کنندگان خواهد بود.
صادقزاده با اعلام اینکه قطعا جمهوری اسلامی ایران در استارت موتور تولید در کشور سوریه نقش بسزایی خواهد داشت اذعان کرد: یکی از وظایف کنفدراسیون عالی کارگران ایران همان خانه کارگر بعنوان یک تشکل صنفی، ایجاد ارتباط با اتحادیه های کارگری سراسر جهان است که این سفر نیز به همین علت ترتیب داده شده است.
وی خاطر نشان کرد: امیدواریم این سفر دستاوردهای خوبی برای هر دو طرف داشته باشد و بتوانیم تفاهم نامه های همکاری مناسبی منعقد کنیم.
دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز با بیان اینکه در سال های گذشته رییس و اعضای اتحادیه کارگری کشور سوریه به تبریز سفر کرده بودند خاطر نشان کرد: در این سفر نیز اعضای این اتحادیه از واحد های صنعتی شهر تبریز بازدید ونشست های تخصصی برگزار و تفاهم نامه همکاری انجام گرفت.