سی‌ و چهارمین دوره تور دوچرخه‌سواری بین‌المللی ایران – آذربایجان از ۱۰ تا ۱۴ مهر ماه امسال در پنج مرحله و در سه استان کشور برگزار می‌شود.
تور بین المللی دوچرخه سواری ایران – آذربایجان، قدیمی ترین و معتبرترین تور این رشته ورزشی در کشورمان است که در ۳۳ سال گذشته به رغم فراز و نشیب های فراوان و با وجود مشکلات و کمبودهای متعدد، برگزاری آن ادامه یافته است.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، امسال سی و چهارمین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری ایران – آذربایجان در دهه دوم مهر ماه برگزار می شود.
مراحل سی‌ و چهارمین دوره تور دوچرخه‌سواری بین‌المللی ایران – آذربایجان به شرح زیر است:
مرحله اول – شروع: ائل‌گلی تبریز – پایان: شهرستان جلفا / منطقه آزاد ارس
مرحله دوم – شروع: منطقه آزاد ارس – پایان: شهرستان خوی‌
مرحله سوم – شروع: ارومیه – پایان: مجموعه عون ابن علی تبریز
مرحله چهارم – شروع: لاله پارک تبریز- پایان: شهر سرعین
مرحله پنجم- شروع: سرعین – پایان: تبریز لاله پارک
نخستین دوره تور بین‌المللی دوچرخه سواری ایران – آذربایجان در سال ۱۳۶۵ برگزار شد.
سی و سومین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری ایران – آذربایجان با حضور هشت تیم خارجی و پنج تیم داخلی از هشتم مهر ماه پارسال آغاز شد و از بعد از برگزاری ۶ روز رقابت فشرده در محدوده استان های آذربایجان شرقی، اردبیل و آذربایجان غربی با قهرمانی تیم «تارتلتو بلژیک»، به پایان رسید.
در رتبه بندی تیمی این رقابت ها، تیم تارتلتو بلژیک اول شد، تیم ملی روسیه دوم شد و تیم آلکتو هلند در جایگاه سوم قرار گرفت.
تیم های پیشگامان کویر یزد و شهرداری تبریز نیز به ترتیب با ایستادن در رتبه های پنجم و هشتمی به کار خود در تور سی و سوم پایان دادند.
“دیمیتری سوکولوف” از تیم ملی روسیه عنوان قهرمانی سی و سومین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری ایران – آذربایجان از آن خود کرد.