انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی موسوم به کنست ۲۶ شهریور برگزار خواهد شد و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم و رهبر حزب لیکود این روزها به هر دستآویزی متوسل می‌شود تا بتواند از سقوط لیکود جلوگیری کند. گاهی وعده الحاق بخشی از کرانه غربی رود اردن را می‌دهد و گاهی نقشه و نقاشی‌هایی از فعالیت هسته ای ایران مقابل دوربین ها به نمایش می‌گذارد. گاهی هم اهداف گنگی را در عراق و سوریه به بهانه مبارزه با نفوذ ایران بمباران می‌کند. تمام این نمایش‌های ناتمام با هدف حفظ موقعیت سیاسی در داخل سرزمین‌های اشغالی و پیشبرد پروژه ایران هراسی در خارج انجام می‌شود و اینکه تا چه اندازه می‌تواند در داخل و خارج موثر واقع شده و نتانیاهو و لیکود را از رکود سیاست ورزی نجات دهد، هفته آینده مشخص خواهد شد.

دروغ بمب اتم ایران ترجیع بند سخنان نتانیاهو

نتانیاهو دوشنبه ۱۸ شهریور در مراسمی مقابل دوربین‌ها با نشان دادن عکس‌هایی هوایی مدعی شد این تصاویر مربوط به سایت هسته ای ایران در جنوب ایران است که به محض اطلاع رژیم صهیونیستی از این موضوع، آن را نابود کرده است. نخست وزیر رژیم صهیونیستی مهرماه سال ۹۷ در مجمع عمومی سازمان ملل هم مدعی شده بود جمهوری اسلامی انبار مواد و تجهیزات هسته ای در روستایی موسوم به تورقوزآباد دارد که تاکنون آن را مخفی نگه داشته است.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا: اردیبهشت همان سال نتانیاهو مدعی شده بود به اطلاعات محرمانه ای دست یافته که نشان می‌دهد ایران پس از امضای برجام همه اسناد خود را در یک مرکز محرمانه در شورآباد مخفی کرده و جاسوسان این رژیم هزاران صفحه و سی دی از این مراکز در اختیار دارند. این ادعاها اما گذشته مضحک‌تری هم داشته اند؛ مهرماه سال ۹۱ نمودار زمان‌بندی شده از رسیدن ایران به بمب هسته ای و سال ۹۳ یک نقاشی از بمبی و ادعای رسیدن به سلاح هسته ای نمونه‌هایی از این گذشته است.

«ایران تا سال ۱۹۹۷ بمب می سازد»، «ایران تا سال ۲۰۰۰ بمب می سازد»، «ایران به ساخت بمب خیلی نزدیک است»، «ایران تا سال ۲۰۱۱ بمب می‌سازد»، «ایران چند ماه با ساخت بمب فاصله دارد»، «ایران تا بهار یا تابستان ۲۰۱۳ بمب دارد» و «تاریخ هرگز کسانی را که مانع از برنامه هسته ای ایران نمی شوند، نخواهد بخشید.» این جملات ترجیع بند سخنرانی های نخست وزیر رژیم صهیونیستی بین سال های ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۹ است که وعده ساخت بمب اتم از سوی ایران را می دهد؛ وعده ای که تاکنون به گواه گزارشگران آژانس بین المللی انرژی اتمی تحقق نیافته و بر اساس فتوای صریح رهبر انقلاب اسلامی درآینده هم نخواهد یافت.

در همه این سال‌ها جمهوری اسلامی ایران ادعاهای نتانیاهو را دروغ خوانده اما شاید جالب‌ترین واکنش از سوی «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران بوده است که نتانیاهو را پسرک دروغگو خواند و در توییتی نوشت: «پسری که از چوپان دروغگو بودن دست بر نمی‌دارد، دوباره دست به کار شده است. بدون این که از رسوایی کارتونی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد درس گرفته باشد.»

دستاورد نتانیاهو از دروغ‌هایش

آمار دقیقی از تعداد کلاهک‌های اتمی رژیم اشغالگر قدس در دست نیست اما همین آمار غیر دقیق و غیررسمی تعداد آن ها را بیش از ۸۰ کلاهک هسته ای اعلام می کند. روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی با استناد به آمار روزنامه آمریکایی واشنگتن پست تعداد کلاهک های هسته ای رژیم صهیونیستی را قریب به ۸۰ کلاهک اعلام می کند که به طور قطع تاکنون این تعداد افزایش هم یافته است. این رژیم جزو ۵ کشوری است که تاکنون پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته ای (ان پی تی) را امضا نکرده است.

این میزان کلاهک هسته ای در منطقه خاورمیانه که بالقوه آماده آشوب است می‌تواند تهدید کننده جدی صلح و امنیت بین المللی باشد پس باید نگاه و تمرکز جهان از این ۸۰ کلاهک واقعی، ثبت شده و آماده شلیک به بمب اتم موهوم و حرام ایران جلب شود. سناریویی که رژیم صهیونیستی سال هاست با اجرای آن کشورهای منطقه را علیه ایران تحریک کرده و اروپا را به ایران بدگمان می‌کند، منشاء تروریسم اقتصادی علیه ایران بوده و شدیدترین تحریم های اقتصادی را علیه مردم ایجاد کرده است.

در هر پرده از این سناریو، نتانیاهو و دیگر مقامات رژیم اشغالگر قدس به همین بهانه در ظاهر آمریکا و در نهان برخی کشورهای منطقه را مجبور به حمایت‌های مادی و نظامی از خود کرده‌اند به طوری که میزان کمک مالی آمریکا به این رژیم در سال ۳.۳ میلیارد دلار است. به گزارش نشریه صهیونیستی اورشلیم پست، «هری سستری» مدیر اداره منابع کمک‌رسانی خارجی آمریکا در وزارت خارجه اعلام کرده است که رژیم صهیونیستی ۳.۳ میلیارد دلار طبق بودجه پیشنهادی دونالد ترامپ برای سال مالی ۲۰۱۹ دریافت خواهد کرد و میزان کمک‌ها به این رژیم در مقایسه با سال ۲۰۱۸، ۲۰۰ میلیون دلار رشد خواهد داشت. این تنها بخش رسمی و ظاهری کمک‌های واشنگتن به کاخ سفید است که باید به آن کمک های پشت پرده آمریکا، اروپا و کشورهای منطقه ای را اضافه کرد. هزینه- فایده پروژه ایران هراسی نشان از سود فراوان آن در برابر هزینه رسانه‌ای و لابی‌گری رژیم صهیونیستی با مقامات جهان دارد و بر همین اساس تداوم این دورغ پردازی‌ها، بخش عمده‌ای از هزینه های داخلی تلاویو را تامین می‌کند.

مصارف داخلی پروژه ایران هراسی

بررسی بسیاری از دروغ های نتانیاهو درباره ایران موضوع جالبی را نشان می‌دهد و آن همزمانی ادعاها با انتخابات درونی رژیم صهیونیستی است. نتانیاهو در همه این سال ها هر زمان حزب متبوعش لیکود در تنگنای سیاسی قرار گرفته به سبک روسای جمهور آمریکا، در پی تنش‌آفرینی در خارج از مرزها رفته است. حملههای گاه و بیگاه به سوریه و عراق و حمله اخیر به لبنان که با پاسخ قاطع حزب الله روبرو شد، نمونه های سخت این تنش آفرینی و مانور بر طرح هایی چون شهرک سازی و الحاق و اشغال بیشتر سرزمین های فلسطین از نمونه های نرم آن است. این نوع سیاست ورزی نتانیاهو اما این بار از سوی سیاستمداران تلاویو هم مورد نکوهش قرار گرفته است و آش دروغ پردازی های نخست وزیر اسرائیل به قدری شور شده که رقبای داخلی هم واکنش نشان می دهند. رقبای سیاسی نتانیاهو او را به سواستفاده از اطلاعات برای اثرگذاری در انتخابات متهم می کنند. «یائیر لاپید» یکی از آنهاست که در گفت و گو با شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل گفته است: «اقدام هولناک نتانیاهو به‌ دور از مسئولیت ملی است؛ موضوع هسته‌ای ایران نمی‌تواند دستمایه کارزار انتخاباتی باشد».اردوگاه دموکراتیک هم در بیانیه‌ای نوشت: «نتانیاهو بعد از شکست‌های داخلی، دوباره به بخش محبوبش یعنی امور ایران چسبید.»