رئیس اداره ورزش و جوانان مراغه گفت: بر اساس ارزیابی عملکرد سال ۹۷ در سامانه ارزیابی عملکرد ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی و همچنین رتبه بندی کلی شهرستان‌ها، مراغه با کسب رتبه نخست به عنوان برترین اداره ورزش و جوانان استان انتخاب شد.
به گزارش جارچی اخبار ،مهدی نوایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این ارزیابی شهرستان مراغه در بین ۲۱ شهرستان استان با کسب امتیاز ۸۷۳.۱۸ در جایگاه نخست قرار گرفت و شهرستان های شبستر و میانه به ترتیب با کسب امتیاز ۸۵۵.۸۰ و ۷۸۴.۲۲ به ترتیب در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند.
وی به شاخص های ارزیابی ادارات برتر ورزش و جوانان آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: در این ارزیابی ورزش قهرمانی، همگانی، روستایی، بانوان، مدیریت، منابع انسانی، عمرانی، مالی، فرهنگی، اداری، بازرسی، آموزش و پژوهش و تحقیقات از ارکان مهم انتخاب برترین ها بودند.
نوایی افزود: این برای نخستین بار است که شهرستان مراغه در بین ادارات ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در رتبه نخست قرار می گیرد.
وی گفت: مراغه در این ارزیابی هم در حوزه ورزش و هم در حوزه جوانان در جایگاه نخست قرار گرفته و این موفقیت حاصل تلاش جمعی، پیشکسوتان، هیات های ورزشی بانوان و آقایان، مدیران باشگاه ها و خیران حوزه ورزش و جوانان شهرستان است.
نوایی خاطرنشان کرد: تعامل و همکاری با اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی و حضور مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان در بیشتر برنامه های ورزشی شهرستان امید و نوید بخش این روزهای خوب برای ورزش شهرستان مراغه بود که امیدواریم در این راه با تمامی قدرت و توان موفقیت های بیشتری را کسب کنیم.
وی افزود: حضور سمن ها و تشکل های مردم نهاد و ستاد ساماندهی جوانان در برگزاری جشنواره ها و برنامه های مختلف در حوزه جوانان از نقاط مثبت و تاثیرگذار در کسب این موفقیت بوده است.
وی به اهمیت اطلاع رسانی و تلاش خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان مراغه در کسب این موفقیت اشاره کرد و افزود: خبرنگاران شهرستان همواره در انعکاس موفقیت ها و اخبار این اداره پای کار بوده و هستند و اگر حضور این قشر فرهیخته در کنار ورزش و جوانان مراغه نبود، کسب این موفقیت بسیار دشوار و ناممکن بود.
نوایی گفت: خوشبختانه با اطلاع رسانی های دقیق، با برنامه و منسجم و ایجاد زمینه مناسب و محیط آرام و به دور از حاشیه و تشویق برای حضور مردم و به خصوص جوانان شهرستان در عرصه ورزش در حال حاضر آمار جمعیت ورزش مراغه دو برابر و نزدیک به ۱۰ هزار ورزشکار سامان یافته شده است.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان به افق چشم انداز ورزش شهرستان اشاره کرد و افزود: هم اکنون ورزش مراغه از حالت آماتور سال های گذشته خود رد شده و به میدان نیمه حرفه ای ورود کرده است.
نوایی با اشاره به اینکه ۹ رشته ورزشی فعال از اولویت های ورزش قهرمانی شهرستان است، افزود: امیدواریم با تلاش و همدلی مردم و مسوولان شهرستان، مراغه را به یکی از شهرستان های طلایی ورزش کشور در چهار سال آینده تبدیل کنیم.
۹ هزار و ۵۰۰ ورزشکار سازمان یافته در قالب ۸۸ هیات ورزشی در شهرستان مراغه فعالیت می کنند.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است