طی مراسمی با حضور مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی از مدال آوران تیم بشردوستی o-sporti هلال احمر آذربایجان شرقی تجلیل شد .
به گزارش جارچی اخبار، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی در این مراسم با اشاره به شعار و اصول هلال احمر گفت : جمعیت هلال احمر بر اساس اصول و اهداف خود همواره حمایت از فعالیت های بشر دوستانه جوانان در قالب تیم های ورزشی را در سرلوحه کار خود قرار داده است .
سعید کنعانی در ادامه به تاریخچه تشکیل هلال احمر در کشور پرداخت و اضافه کرد : مردم کشورمان و مردم آذربایجان مردمی خیرخواه و نیکوکار بوده و پیشگامی تبریز در تشکیل هلال احمر بعنوان نخستین شهر بعد از پایتخت نشان از فعالیت خیریه ها و نهادهای عام المنفعه دارد .
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خاطر نشان کرد : هلال احمر فعالیت های خود را از پیش دبستانی با غنچه های هلال شروع کرده ، و در مدارس با عنوان دادرس و در دانشگاهها با کانونهای دانشجویی تداوم یافته و در مقاطع سنی بالاتر به کسوت داوطلبی در می آیند و در راستای تسکین الام بشری به فعالیت خود در هلال احمر ادامه می دهند .
در این مراسم مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان هم گفت : در رژیم گذشته ورزش کشور ما بسیار محدود و به فعالیت چند تیم خلاصه می شدولی بعد از انقلاب اسلامی حمایت از ورزش و حضور جوانان و بانوان در میادین ورزشی افزایش یافته است و رهبر معظم انقلاب همواره به ورزش جوانان تاکید دارند .
حجت الاسلام واعظی انجام فعالیت های ورزشی را در حفظ روحیه جوانی و نشاط و شادابی و اعتماد بنفس بسیار مهم ارزیابی کرد و تصریح کرد : در سایه مهارت و تمرین و ممارست می توان قله های افتخارات را کسب کرد.
همچنین در این مراسم ایوب رستمی سرپرست تیم اعزامی به مسابقات بشر دوستی انتخابی تیم ملی او-اسپرت جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی ،با تقدیر از حمایت های مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی گزارشی از وضعیت تیم و روند برگزاری مسابقات ارائه داد و گفت : تیم بشر دوستی o-sport هلال احمر آذربایجان شرقی درچهارمین بازیهای ملی بشردوستی که درشهریورماه ۹۸ در شهر همدان برگزار شد توانست با کسب ۶ مدال طلا و ۴ نقره و ۴ برنز در رشته آکسایا (بانوان ) مقام اول کشوری را بخود اختصاص دهد..همچنین در بخش برادران نیز موفق به کسب ۳ مدال طلا و یک نقره و ۳ برنز شدند .
در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از مدال آوران و کادر فنی و اعضای تیم تجلیل بعمل آمد .