استاندار آذربایجان شرقی با انتقاد از تأخیرهای مکرر در تکمیل پروژه سامان‌دهی مجموعه تاریخی مقبره‌الشعرای تبریز، اظهار کرد: اتمام این پروژه، خواسته بحق مردم فرهنگ‌دوست استان و مطالبه جدی مدیریت ارشد استان نیز هست و مسئولان امر باید نسبت به عملکرد خود در این خصوص پاسخگو باشند.
به گزارش جارچی اخبار محمدرضا پورمحمدی با بیان اینکه مقبره‌الشعرا، نماد فرهنگ و هنر تبریز و آبروی استان است، افزود: متاسفانه به دلایل مختلف سامان‌دهی این مجموعه تاریخی به تاخیر افتاده است و همین امر موجب شده است که نتوانیم از ظرفیت فرهنگی و گردشگری آن در راستای توسعه استان استفاده کنیم.
وی با تأکید بر جدیت دستگاه‌های مسئول بویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شهرداری تبریز در اتمام این پروژه، اظهار کرد: همه دستگاه‌ها باید برای پیشبرد سامان‌دهی این مجموعه و اتمام عملیات عمرانی در آن همکاری کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این باره گفت: متاسفانه بسیاری از مسائل فنی و تخصصی که باید در توسعه و مرمت اماکن تاریخی مورد توجه قرار گیرد، در عملیات عمرانی مقبره‌الشعرا مورد غفلت قرار گرفته است.
جواد رحمتی، به توسعه عجولانه و بدون توجه به کاوش‌های باستان‌شناسی در این مجموعه تاریخی، افزود: زیربنای در نظر گرفته شده برای توسعه مقبره‌الشعرا نیز متناسب با میزان اعتبارات تخصیص یافته به این پروژه نبوده که این روند باعث طولانی شدن سامان‌دهی آن در طول زمان شده است.
وی با بیان اینکه همه ساله اعتباراتی از سوی شهرداری و دولت برای تکمیل این پروژه پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: تکمیل این پروژه یکی از مطالبات جدی مردم است و دستگاه‌های مسئول باید برای آماده‌سازی آن برای حضور مردم و گردشگران اهتمام جدی داشته باشند.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه تکمیل و بهره‌برداری کامل از پروژه مقبره‌الشعرا را نیازمند بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار دانست و افزود: عملیات سامان‌دهی این مجموعه با اولویت محوطه‌سازی و آماده کردن آن برای بازدید گردشگران ادامه می‌یابد و برای اصلاح داخل بنا نیز اعتباراتی مورد نیاز است که انتظار داریم تخصیص به موقع از سوی دولت و پرداخت به موقع از سوی شهرداری، شاهد تسریع در اتمام آن باشیم.
رحمتی افزود: در سال جاری ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ۹۰ میلیارد ریال نیز توسط شهرداری برای این پروژه در نظر گرفته شده که در صورت تخصیص و پرداخت کامل، عملیات عمرانی برای تکمیل پروژه سرعت بیشتری می‌گیرد.