مدیر سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی از ادامه اعزام فرهنگیان استان به همراه خانواده هایشان به سفر معنوی عتبات عالیات با ارایه تسهیلات خبر داد.
به گزارش جارچی اخبار ،صمد علیزاده گفت: با توجه به فعالیت های تعریف شده برای سازمان دانش آموزی بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و همچنین جهت استفاده بهینه از اوقات فراغت در ایام تابستان، سازمان دانش آموزی استان به اعزام کاروان های عتبات عالیات مربیان سازمان دانش آموزی به همراه خانواده اقدام کرده است.
وی ادامه داد: تا امروز ۵۰۰ نفر از مربیان استان به همراه خانواده به این سفر معنوی مشرف شده اند و اعزام ها در طول سال نیز ادامه خواهد داشت.
مدیر سازمان دانش آموزی استان با بیان این که کاروان ها از طریق مرز زمینی مهران اعزام می شوند ، گفت: مدت این سفر ۸ روز است که مدت اقامت در نجف اشرف ۲ شب، در کربلای معلی ۳ شب و مدت اقامت در سامرا یک شب همراه با زیارت عبوری کاظمین خواهد بود.
علیزاده افزود: در حال حاضر هزینه اعزام نقدی برای بزرگسالان یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و برای کودکان زیر شش سال ۶۰۰ هزار تومان است و البته فرهنگیانی که تمایل به استفاده از تسهیلات را داشته باشند می توانند ۳۵۰ هزار تومان از هزینه اعزامی را نقدی و مابقی را در اقساط ۱۰ ماهه با ارایه چک صیادی به نام شرکت خدماتی، مسافرتی و جهانگردی زاگرس پرداخت کنند.
وی اضافه کرد: برای بهره مندی بیشتر فرهنگیان و خانواده های آن ها فعالیت های مختلفی همچون اجرای برنامه های فرهنگی تربیتی، برگزاری مراسم عزاداری و مناسبتی، زیارت اماکن مقدسه و … در طول سفر توسط سازمان دانش آموزی برنامه ریزی شده است.
مدیر سازمان دانش آموزی استان گفت: داشتن گذرنامه معتبر که حداقل شش ماه پس از تاریخ اعزام اعتبار داشته باشد الزامی است و این افراد از زمان اعزام تا روز بعد از برگشت از سفر معنوی عتبات عالیات توسط شرکت آسیا بیمه هستند.