مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه هشت کشور گفت: تا امروز ۸۲ درصد وجوه گندم خرید تضمینی شده از کشاورزان استان آذربایجان شرقی پرداخت شده است.
به گزارش جارچی اخبار ، اسفندیار ابوالحسن زاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا از خرید ۲۲۵ هزار تن گندم از گندمکاران این استان خبر داد و گفت: تاکنون ۳ هزار و ۲۳۰ ملیارد ریال از وجوه گندم خریداری شده پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه ۱۹ تن گندم هم به صورت توافقی از کشاورزان استان آذربایجان شرقی خریداری شده است، مطالبه گندم کاران استان از محل خرید تضمینی این محصول را ۶۱۸ میلیارد ریال اعلام کرد.
ابوالحسن زاده اظهار امیدواری کرد: تا پایان هفته جاری بخش دیگری از مطالبه گندم کاران پرداخت شود.
وی با اشاره به اینکه ۲۸ شهریور سامانه خرید تضمینی گندم بسته می شود، از گندم کاران استان خواست در فرصت باقی مانده نسبت به تحویل گندم خود به مراکز خرید اقدام کنند.
وی یادآوری کرد: امسال ۵ مرکز خرید دولتی شامل سیلو و انبار، ۳۷ مرکز خرید بخش خصوصی اعم از سیلوها و کارخانه های خصوصی و در حدود ۵۰ مرکز خرید موقتی اتحادیه تعاون روستایی برای خرید تضمینی گندم در استان پیش بینی شده بود.
ابوالحسن زاده با بیان اینکه میزان گندم خرید تضمینی شده در سال جاری در استان آذربایجان شرقی فاصله زیادی با ۶۰۰ هزار تن خرید سال گذشته دارد، تجدید نظر در قیمت خرید گندم برای سال آینده را ضروری دانست.
بنیاد توانمندسازی گندم کاران به تازگی با انتشار میزان هزینه های تولید، قیمت متناسب گندم برای سال زراعی ۹۹-۹۸ را حدود ۲۵ هزار و ۶۰۰ ریال اعلام کرده است.
دولت بر اساس قانون تا پایان شهریورماه باید قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی نظیر گندم را محاسبه و از طریق رسانه های عمومی اعلام کند.
قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری ۱۷ هزار ریال به ازای یک کیلوگرم بود.