شهردار تبریز از آموزش مباحث مرتبط با خدمات ایمنی و آتش نشانی برای دانش آموزان تبریزی در سال تحصیلی جدید خبر داد.
به گزارش جارچی اخبار، ایرج شهین باهر با بیان اینکه آموزش اصول ایمنی آتش نشانی در مدارس به منظور آمادگی دانش آموزان هنگام بروز بحران‌های طبیعی و حوادث غیرمترقبه در مدارس انجام می شود، اظهار داشت: شهرداری تبریز امسال برای نخستین بار در کشور موضوع آموزش‌های شهروندی برای دانش آموزان را در دستور کار خود قرار داده است که بر همین اساس کتب تدوین شده ویژه آموزش شهروندی امسال در دو هزارو ۲۴۹ مدرسه تبریز، شامل ۱۳ هزار کلاس توسط مربیان و معلمان آموزش دیده آموزش پرورش و شهرداری تبریز به دانش آموزان ارائه خواهد شد.
وی با اشاره به تاثیر آشنایی دانش آموزان با اصول ایمنی، تصریح کرد: رعایت نکات ایمنی در محیط‌های آموزشی اهمیت فراوانی دارد چرا که دانش‌آموزان در مدارس آموزش‌ها و نکات ایمنی مورد نیاز را برای پیشگیری از وقوع حوادث دریافت کرده و این آموزش‌های ایمنی و فرهنگی را برای سایر اعضای خانواده نیز منتقل می‌کنند.
شهردار تبریز خاطرنشان کرد: آموزش نکات ایمنی و اطفاء حریق به دانش‌آموزان در مدارس افزایش آگاهی دانش‌آموزان با آموزش‌های اولیه ایمنی را به همراه دارد و آنها با مقدمات مبانی حریق، کار عملی و شیوه استفاده از کپسول‌های اطفای حریق و تجهیزات اطفا حریق آشنا می‌شوند و همین آموزش‌ها می‌تواند خطر ناشی از حوادث را کاهش دهد.
ایرج شهین باهر خاطرنشان کرد: این مجموعه در ۲۶ جلد گردآوری و چاپ شده است که ۱۳ جلد ویژه دانش آموزان و ۱۳ جلد آن ویژه مربیان در محورهای مختلف شهروندی تدوین و تنظیم شده است. حقوق شهروندی، خدمات شهری و فضای سبز، توسعه پایدار و محیط زیست، معماری و شهرسازی، حمل و نقل و ترافیک، اوقات فراغت، ورزش، خلاقیت، پدافند غیرعامل و تکنیک‌های آموزشی از جمله موضوعات مورد بحث در این مجموعه است.