مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی با اشاره به تلاش این نهاد برای برخورد با هر گونه قاچاق کالا گفت: قاچاقچی پوشاک در بستان‌آباد به پرداخت یک میلیارد ریال جریمه در حق صندوق دولت محکوم شد.
به گزارش جارچی اخبار ، سیداحد یوزباشی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این کالای قاچاق در بازرسی ماموران پلیس آگاهی شهرستان بستان آباد از یک دستگاه اتوبوس مسافربری کشف و ضبط شد و پرونده آن در شعبه قاچاق کالا و ارز مورد رسیدگی قرار گرفت.
وی اظهار داشت: متهم پس از احضار به شعبه در دفاعیات خود اعلام کرد که از اجناس فوق اطلاعی ندارد و من فقط یک راننده است و کالاهای مکشوفه مربوط به صاحب خودرو است که پس از احضار صاحب اتوبوس وی نیز از وجود آنها اعلام بی اطلاعی کرد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی گفت: پس از اینکه صاحب اتوبوس اعلام کرد که مسئولیت بارگیری بر عهده راننده بوده و من از این کالای قاچاق اطلاعی ندارم، راننده اتوبوس مالکیت این کالاها را بر عهده گرفت.
یوزباشی با بیان اینکه ارزش محموله پوشاک قاچاق کشف شده بیش از ۹۰۰ میلیون ریال است، ادامه داد: علاوه بر ضبط کالا متهم به پرداخت مبلغ یک میلیارد ریال جریمه در حق صندوق دولت محکوم شد.
وی یادآوری کرد: از اول سال جاری تاکنون تعداد یک هزار و ۷۹ پرونده قاچاق کالا و ارز در اداره کل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان شرقی تشکیل شده و تعداد ۹۸۲ پرونده مختومه شده است.