در آستانه فرا رسیدن روز شعر و ادب فارسی و سالروز درگذشت سیدمحمدحسین بهجت تبریزی ویژه برنامه شهریار از شبکه سهند تهیه و پخش می شود.
به گزارش جارچی اخبار، در این برنامه ۶۰ دقیقه ای ناصر خیری تهیه کننده برنامه با دعوت از دکتر علی اصغر شعردوست، دکتر ابراهیم اقبالی و دکتر حسین مهرنگ از شعرا ، کارشناسان و پژوهشگران دانشگاهی به بررسی زندگی ادبی و اشعار استاد شهریار و تاثیر وی بر شعر و ادبیات معاصر ایران می پردازد.
پخش اشعار استاد شهریار با صدای خودشان ، پخش سرودها و ترانه های تولید شده با اشعار ایشان ، دکلمه شعر جانسوز ای وای مادرم توسط استاد قره باغی و پخش تصاویر آرشیوی از زندگی شخصی و اجتماعی استادشهریار از آیتم های این ویژه برنامه می باشد.
گفتنی است سید محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار اشعاری نغز و بدیع به زبان‌های فارسی و ترکی سروده که از شعرهای معروف او می‌توان از ” علی ای همای رحمت” به زبان فارسی و منظومه بلند ” حیدر بابایه سلام” به زبان ترکی نام برد.
در میزگرد شهریار ناصر خیری تهیه کننده ، محمد ندیمی کارگردان ، حسین وظیفه ساران دستیار تهیه کننده ، سعید طرزمی مجری، بهزاد فرشباف گریمور ، پورفرج – محمودی تصویربردار و عاطفه محمدی صدابردار می باشد.