مدیرکل ثبت احوال آذربایان‌شرقی با بیان اینکه برای صدور کارت ملی هوشمند برای همه می کوشیم، گفت: ۸۰ درصد جمعیت واجد شرایط استان صاحب کارت ملی هوشمند شده‌اند.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، احد جودی در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع شهرستان آذرشهر اظهار کرد: کارت های ملی قدیمی فاقد اعتبار است و دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها نباید برای افراد فاقد کارت ملی هوشمند خدمات ارائه کنند.
وی افزود: از این پس هرگونه تغییر نشانی در کارت ملی هوشمند درج می شود و مهاجرت‌های داخلی و خارجی و یا تغییر نشانی افراد در دسترس خواهد بود.
مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی با ابراز نگرانی از رشد منفی جمعیت در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در کشور و به تبع آن در آذربایجان شرقی با کاهش جمعیت روبه رو هستیم و جمعیت استان رو به پیری است و باید کارشناسان، برنامه ریزی کارشناسی برای کنترل جمعیت داشته باشند.
آذربایجان شرقی سه میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.
سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرده است در حال حاضر بیش از ۵۳ میلیون نفر مراحل تکمیل ثبت نام کارت هوشمند ملی را انجام داده اند که از این تعداد برای بیش از ۴۵میلیون و ۹۸۵هزار کارت صادر شده است. در حال حاضر ۷میلیون نفر در نوبت دریافت کارت هوشمند ملی هستند و علت تاخیر در صدور کارت ملی هوشمند کمبود بدنه کارت اعلام شده است.