شهر تبریز و مدارس آن در آستانه ماه مهر آماده فصل بازگشایی مدارس شده اند و در این بین شهرداری تبریز اقدامات مختلفی در مدارس انجام داده است.
با پایان یافتن فصل تابستان، حالا بوی ماه مهر در تبریز پیچیده است و تمام عوامل شهرداری تبریز از پاکبانان و نیروهای آسفالت ریزی گرفته تا مدیران تمام قد به میدان آمده اند تا شهر را برای سال تحصیلی جدید آماده کنند.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، طرح استقبال از ماه مهر ویژه بازگشایی مدارس توسط شهرداری تبریز و با هدف پاکسازی، زیباسازی و آسفالت ریزی این محیط ها، از ۲۱ تا ۳۱ شهریور ماه اجرا می‌شود.
در همین راستا، شهرداری تبریز با پاکسازی، بهسازی و زیباسازی معابر پیرامون مدارس، لکه گیری آسفالت پیاده روها و معابر اطراف مدارس، حذف موانع فیزیکی و نیز نازیبائی های بصری از اطراف مدارس سطح حوزه، در تلاش است تا محیطی شاد، سالم و با نشاط برای ارتقای روحی دانش آموزان، جهت فراگیری علم و دانش مهیا سازد.
در این طرح بسیاری از مدارس در مناطق مختلف شهر توسط شهرداری پاکسازی و آسفالت ریزی شده و برای استقبال از سال تحصیلی جدید آماده شده اند.
تلاش شبانه روزی نیروهای خدماتی شهرداری تبریز در مدارس
معاون خدمات شهری و اجرایی شهردار تبریز از اجرای طرح «استقبال از مهر» در آستانه سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: ترمیم و بهسازی پل های عابر پیاده مقابل مدارس، پاکسازی، بهسازی و زیباسازی معابر پیرامون مدارس، لکه گیری آسفالت پیاده رو ها و معابر اطراف مدارس از جمله اقدامات در این طرح خواهد بود.
محمدرضا قربانیان تبریزی همچنین با بیان اینکه در این طرح پاکسازی معابر شهری نیز مد نظر قرار گرفته است، افزود: سمپاشی و شستشوی جوب‌ها و کانال‌ها و همچنین رفع خطر، حذف موانع فیزیکی و نازیبایی‌های بصری از دیگر موارد اجرایی در این طرح است.
وی ضمن تاکید بر تلاش شبانه روزی نیروهای خدماتی شهرداری تبریز برای آماده سازی هرچه بهتر شهر برای استقبال از سال تحصیلی جدید، گفت: با برنامه ریزی های انجام شده تلاش داریم همزمان با آغاز مهر ماه و سال تحصیلی جدید، استقبالی شایسته از دانش آموزان انجام دهیم.
کاشت ۷۰۰۰ بوته رز در قالب طرح استقبال از مهر توسط شهرداری منطقه ۱
شهردار منطقه ۱ تبریز از کاشت ۷۰۰۰ بوته رز در قالب طرح استقبال از مهر در سطح حوزه خبر داد.
رضا پاک نهاد در این خصوص گفت: با آغاز طرح استقبال از مهر و ایجاد فضایی مناسب، زیبا و بهاری اقدامات ویژه ای در سطح این منطقه انجام می پذیرد که یکی از مهمترین آنها کاشت ۷۰۰۰ بوته رز جهت ایجاد جلوه بصری زیبا در محدوده های پرتردد و آموزشی سطح حوزه است.
وی اشاره کرد: با توجه به اینکه کاشت این گونه گیاه بسیار مقروم به صرفه بوده و ماندگاری بالایی دارد، لذا توسط فضای سبز منطقه ۱ اقدامات اجرایی انجام یافته و در استقبال از بهار علم و دانش کاشت شده است.
وی از اجرای تنظیف سطح منطقه، اجرای طرح های زیباسازی، لکه گیری معابر آموشی، امحاء دیوار نویس ها، ایجاد فضای بصری زیبا و… در قالب این طرح نام برد.
اجرای طرح استقبال از بوی ماه مهر در ۷۶ مرکز تحصیلی توسط شهرداری منطقه ۲
از سوی شهرداری منطقه ۲ تبریز و در آستانه بازگشائی مدارس “طرح استقبال از بوی ماه مهر” با ساماندهی و پاکسازی مدارس تحت حوزه این منطقه، به اجرا درآمده است.
باقر خوشنواز شهردار منطقه ۲ با اعلام این خبر گفت: به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید و با هدف ایجاد محیطی سرشار از پاکیزگی برای تقویت روحیه و نشاط و شادابی دانش آموزان در آغازین روزهای سال تحصیلی ۹۸، “طرح استقبال از بوی ماه مهر” در ۷۶ مرکز تحصیلی تحت پوشش این منطقه به مناسبت بازگشائی مدارس اجرائی شده و این عملیات در نیمه راه اجرا قرار دارد.
شهردار منطقه ۲ تبریز ضمن اشاره به انجام عملیات رفت و روب اساسی در محوطه مراکز تحصیلی (مدارس دولتی) سطح حوزه اظهار داشت: انجام رنگ آمیزی نقاط مورد نیاز، هرس و آبیاری درختان داخل محوطه مدارس، لکه گیری داخل محوطه و مسیرهای منتهی به مدارس و لایروبی آبروها از اهم فعالیت هایی بشمار می آید که از سوی خدمات شهری منطقه دو اجرائی شده است.
وی با اعلام اینکه این عملیات از ۲۱ شهریورماه آغاز شده است اظهار داشت: طرح استقبال از “بوی ماه مهر” که تا ۳۱ شهریورماه ادامه می یابد، طبق برنامه ریزی بعمل آمده از سوی حوزه خدمات شهری منطقه دو، روزانه در ۳ مرکز تحصیلی تحت پوشش به انجام می رسد.
شایان ذکر است: مدارس امام خمینی و دبیرستان ولیعصر درولیعصرجنوبی، دبیرستان موحد و شهدای گمنام، دبیرستان شهید مدنی و فرزانگان و … از جمله مراکز تحصیلی بشمار می آید که طرح استقبال از مهر در آن به انجام رسیده است.
اجرای طرح های زیباسازی و دیوارنویسی مدارس در شهرداری منطقه ۳
در آستانه بازگشایی مدارس، برای زیباسازی معابر شهری بر روی دیوار مدارس در سطح حوزه شهرداری منطقه ۳ تبریز، طرح های نقاشی و دیوار نوشته اجرا شد.
کارکنان واحد زیباسازی شهرداری منطقه ۳ در این اقدام بر روی دیوار مدرسه مباشر در خیابان شریعتی و مدرسه ۲۲ بهمن در خیابان صائب، دیوار نوشته هایی مرتبط با مباحث آموزشی و تربیتی را همراه با تصاویری از گل و طبیعت اجرا کرده و همچنین روی دیوار مدرسه پرفسور هشترودی در خیابان طالقانی نیز طراحی و نقاشی اجرا شد.
آسفالت‌ ریزی حیاط ۴ مدرسه توسط شهرداری منطقه ۴ تبریز
شهردار منطقه۴ تبریز از اجرای برنامه‌های ویژه «استقبال از مهر» خبر داد و افزود: برنامه‌های خدماتی و فرهنگی شهرداری منطقه۴ از امروز تا آغاز مدارس، با محوریت محدوده مدارس سطح منطقه، استمرار خواهد داشت.
اکبر امجدی با بیان این مطلب اظهار داشت: مطابق سال‌های اخیر، همکاری با آموزش‌وپرورش و مدیریت مدارس، در برنامه‌های شهریورماه منطقه۴ لحاظ و مشکلات و کاستی‌های مدارس در ارتباط با شهرداری بررسی شده‌ است.
وی اضافه کرد: در این راستا، حیاط چهار مدرسه آسفالت‌ریزی می شود.
امجدی تنظیف کلی، سامان‌دهی فضای سبز، رسیدگی به وضعیت تجهیزات ترافیکی، رنگامیزی نرده‌ها و جداول مسیر مدارس را از دیگر برنامه‌های منطقه۴ در آستانه سال تحصیلی خواند.
شهرداری منطقه۴ به همکاری‌های فرهنگی منطقه با مدارس سطح منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: ارائه آموزش شهروندی توسط کارشناسان منطقه، از دیگر برنامه‌هایی که در طول سال تحصیلی با همکاری منطقه۴ و مدارس سطح حوزه، ادامه خواهد داشت.
آغاز زیباسازی ۶۴ مدرسه به مناسبت آغاز ماه مهر توسط شهرداری منطقه ۵
شهردار منطقه ۵ به همراه معاونین فنی و عمرانی، خدمات شهری و اجرائی و مدیران این معاونت ها از مراحل اجرای طرح استقبال از ماه مهر و بازگشائی مدارس بازدید کرد.
میرعلی اصغر نساج با بیان اینکه امسال به بهترین شکل فضاهای آموزشی آماده استقبال از دانش آموزان می شود گفت : خط کشی محوطه مدارس، رنگ آمیزی و خطاطی با جملات مذهبی و آموزشی، لکه گیری و ترمیم آسفالت فضاهای محوطه بیرونی و داخلی مدارس، رسیدگی به وضعیت فضای سبز مدارس و رفت و روب محلات و معابر منتهی به مسیر مدارس از مهمترین اقدامات پیش بینی شده در طرح استقبال از بازگشائی مدارس است.
وی در ادامه افزود : عملیات اجرائی این طرح آغاز شده و تا پایان شهریور ماه به پایان می رسد.
نساج در ادامه با بیان اینکه زیباسازی فضاهای آموزشی در تمامی ۶۴ مدرسه واقع در سطح حوزه اجرا می شود اظهار داشت : زیباسازی مدارس و فضاهای آموزشی باعث افزایش روحیه نشاط و شادابی در این فضاها می شود.
ارائه خدمات به ۶۱ مدرسه و واحد آموزشی توسط شهرداری منطقه ۶
شهردار منطقه ۶ تبریز از ارائه خدمات به ۶۱ مدرسه و واحد آموزشی در راستای اجرای طرح استقبال از مهر خبر داد.
سامان احمدزاده از ارائه خدمات به ۶۱ مدرسه و واحد آموزشی در آستانه مهر ماه و بازگشایی مدارس در این منطقه خبر داد و گفت: طرح استقبال از مهر با آسفالت ریزی و لکه گیری معابر اطراف مدارس با ارائه خدمات تنظیف و بهسازی فضای سبز و… ادامه خواهد یافت.
شهردار منطقه ۶ تبریز اذعان داشت: براساس این طرح، عملیات تنظیف و پاکسازی مدارس و گلکاری و درختکاری محوطه داخل مدارس، پاکسازی و شست‌وشوی جوی آب و رنگ‌آمیزی جداول و معابر اطراف مدارس، لکه گیری و آسفالت ریزی و احداث سرعت گیر و خط کشی در محدوده مقابل و اطراف مدارس توسط همکاران معاونت های عمران، خدمات شهری و واحد فضای سبز و زیباسازی تا پایان شهریور تداوم خواهد داشت.
اجرای طرح استقبال از مهر در حوزه شهرداری منطقه ۷
شهردار منطقه ۷ تبریز گفت: طرح استقبال از مهر در راستای ارتقای سطح خدمات، فضاسازی وآماده سازی هر چه بهتر سطح منطقه برای بازگشایی مدارس به دستور ایرج شهین باهرشهردار تبریز از امروز آغاز شد.
اکبر پورخردمند ادامه داد: طرح استقبال از مهر درآستانه سال تحصیلی جدید با همکاری معاونت های خدمات شهری، عمران و ترافیک اجرا می شود و کلیه واحدهای زیرمجموعه این منطقه در اجرای آن مشارکت خواهند داشت.
شهردار منطقه ۷ تبریز با اشاره به اینکه این طرح از ۲۰ شهریور ماه در سطح منطقه آغاز شد و تا روز بازگشایی مدارس ادامه دارد، گفت: آسفالت ریزی و لکه گیری آسفالت، پاکسازی و شست و شوی دیوار ها و تنظیف و پاکسازی پیاده روها، خیابانها و معابر اصلی و فرعی منتهی به مدارس، ممنوعیت انجام حفاری در روزهای پایانی شهریور تا اوایل مهر و شست و شوی خیابان‌ها و آبرو مسیرهای منتهی به مدارس ازمهمترین اقدامات این منطقه در راستای اجرای طرح استقبال از مهر خواهد بود.
پورخردمند افزود: از دیگر اقدامات برنامه ریزی شده برای اجرای هرچه بهتر این طرح برداشت نخاله های ساختمانی، تسریع در رفع چاله و گودال ها با آسفالت ریزی و لکه گیری آسفالت به خصوص در مسیر مدارس و تردد دانش آموزان، ترمیم نوارهای حفاری و همچنین ترمیم و مرمت معابر و خط کشی در محدوده مقابل و اطراف مدارس است.
وی اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح همچنین ترمیم و بهسازی پل های عابر پیاده جلوی مدارس، سمپاشی و شستشوی جوبها و کانال ها، تنظیف و پاکسازی ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی، اجرا می‌شود.
آغاز طرح «استقبال از مهر» در مدارس منطقه ۸
معاون خدمات شهری منطقه ۸ از اجرای طرح «استقبال از مهر» در آستانه سال تحصیلی جدید خبر داد.
یدالله ابراهیم‌پور اظهار داشت: طرح استقبال از مهر به مناسبت بازگشایی مدارس در حال اجرا است که با هدف پاکسازی این محیط ها، از ۲۱ تا ۳۱ شهریور ماه اجرا می‌شود.
وی به جزئیات این طرح اشاره کرده و افزود: در طرح «استقبال از مهر» اقدامات متعددی توسط شهرداری منطقه ۸ در مدارس سطح حوزه انجام گرفته که لکه گیری آسفالت پیاده روها و ورودی های مدارس، ترمیم و بهسازی پل های عابر پیاده مقابل مدارس، پاکسازی، بهسازی و زیباسازی معابر پیرامون و داخلی مدارس، خط کشی ترافیکی و گلکاری محوطه مدارس از جمله این اقدامات به شمار می آیند.
ابراهیم پور ضمن اشاره به تلاش شبانه روزی نیروهای خدماتی منطقه ۸، جهت آماده سازی هرچه بهتر منطقه برای استقبال از سال تحصیلی جدید، گفت: با برنامه ریزی های انجام شده تلاش داریم همزمان با آغاز مهر ماه و سال تحصیلی جدید، استقبالی شایسته از دانش آموزان انجام دهیم.
اجرای گسترده طرح «بوی ماه مهر» در محدوده منطقه ۹ تبریز
در آستانه آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس، طرح استقبال از ماه مهر با تلاش شبانه روزی همکاران معاونت خدمات شهری و اجرایی شهرداری منطقه ۹ تبریز آغاز شده است.
عباسی معاون خدمات شهری و اجرایی شهرداری منطقه ۹ تبریز با اشاره به فرا رسیدن فصل بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید گفت: این طرح با هدف زیباسازی محیط های داخلی و پیرامون مدارس، تقویت مشارکت این مجموعه با مراکز آموزشی، ارتقاء سطح خدمات و امکانات مورد نیاز فضاهای آموزشی منطقه، ایمنی و بهسازی معابر آغاز شده است و توسط تلاشگران معاونت خدمات شهری و اجرایی منطقه در حال اجراست.
وی افزود: رنگ آمیزی و اجرای طرح‌های گرافیکی در محوطه مدارس، پاکسازی و شستشوی معابر و مسیرهای منتهی به آن از اهم اقدامات انجام شده در این طرح است.
عباسی بابیان اینکه اجرای این طرح تا آغاز بازگشایی مدارس ادامه دارد، اظهار داشت: بی شک اجرای طرح بوی ماه مهر گامی کوچک در ایجاد نشاط، شادابی و سلامت دانش آموزان خواهد بود.
شستشو و پاکسازی محوطه مدارس حوزه شهرداری منطقه ۱۰
در آستانه بازگشایی مدارس، طرح پاکسازی و بهسازی محوطه مدارس در سطح حوزه استحفاظی شهرداری منطقه ۱۰ توسط نواحی دوگانه معاونت خدمات شهری و اجرایی منطقه آغاز شد .
عبدالرضا واحد زبرلو معاون خدمات شهری و اجرایی منطقه ۱۰ با اعلام این خبر اظهار داشت: در آستانه ماه مهر و بازگشایی مدارس و در راستای ارتقاء سطح خدمات و امکانات مورد نیاز فضاهای آموزشی سطح حوزه و به منظور ایجاد فضایی با نشاط جهت ارتقاء روحیه و شادابی دانش آموزان، تقویت مشارکت مجموعه شهرداری با مراکز آموزشی در سطح منطقه، طبق برنامه ریزی های به عمل آمده و با تلاش گسترده معاونت خدمات شهری این منطقه از شهرداری خدمات رسانی به فضای پیرامون و مسیرهای منتهی به مدارس از جمله طرح پاکسازی و شستشوی مدارس در سطح این منطقه در حال انجام است و همچنان نیز ادامه دارد.
وی افزود: حوزه خدمات شهری منطقه ۱۰ تبریز در حال ارائه خدمات به مدارس با آماده سازی و پاکسازی محوطه بیرونی برای شروع سال تحصیلی جدید است.
زبرلو خاطر نشان کرد : بهسازی و زیباسازی مدارس، شستشو و پاکسازی محوطه داخلی و خارجی، تنظیف معابر منتهی به مدارس و… بخشی از این اقدامات در مدارس سطح منطقه است.
تمام واحدهای مرتبط در راستای اجرای طرح ستاد استقبال از مهر در شهرداری تبریز فعالیت می کنند و حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری تبریز کلیه امکانات سازمان‌ها و مناطق را برای این رویداد مهم فعال کرده است.