عصر دیروز (چهارشنبه) محمد اسلامی – وزیر راه و شهرسازی – در جمع خبرنگاران اعلام کرد که نرخ کرایه و قیمت بلیت اتوبوس، قطار و هواپیما برای ایام اربعین گران نمی‌شود و در صورت افزایش نرخ تخلف صورت گرفته و با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی تاکید کرد: هیچ یک از شقوق حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی برای ایام محرم و اربعین حسینی (ع) حق افزایش قیمت بلیت ندارند و افزایش قیمت در این ایام تخلف محسوب می‌شود و با کسانی که قصد سودجویی در این ایام دارند به طور قطع برخورد می‌شود.

اسلامی افزود: آماده‌سازی راه‌ها برای تردد زائران حسینی یک جریان فعال است اما بهسازی و ایمن سازی جاده‌های منتهی به مرزهای چهارگانه در دستور کار قرار دارند تا قبل از شدت یافتن سفرها به سر انجام برسند.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایسنا: این اظهارات در حالی اتفاق افتاد که هنوز قیمت بلیت قطار و اتوبوس از مبادی مختلف به مقصد مرزهای غربی مشخص شده کشور برای انجام سفرهای عتبات عالیات از سوی دستگاه‌های متولی اعلام نشده است.

جالبتر اینکه روز گذشته احمدرضا عامری – رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافری – در واکنش به احتمال افزایش قیمت بلیت اتوبوس برای سفرهای زائران اربعین به سمت‌ مرزهای ایران و عراق، گفت: هنوز قیمت قطعی مشخص نشده و احتمال افزایش قیمت وجود دارد اما هیچ مشکلی برای سرویس‌دهی و ارائه خدمات به زائران نداریم.

البته مهران قربانی -معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای – نیز روز گذشته در نشست خبری اعلام کرد که نرخ کرایه حمل و نقل زائران اربعین تغییر نمی کند و برای کنترل، نظارت و خدمت‌رسانی بهتر در این ایام، زوار را به گروه های گوناگون در مرزهای مختلف تقسیم بندی کرده‌ایم. اما با توجه به اینکه هنوز نرخ‌نامه برای بلیت اتوبوس و قطار منتشر نشده، باید دید با وجود اظهارات وزیر راه و شهرسازی، قیمت بلیت اتوبوس و قطار برای ایام اربعین افزایش خواهد یافت یا بر اساس آخرین نرخ‌های مصوب‌شان به زائران بلیت می‌فروشند؟