به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیات دولت، نظام رتبه‌بندی معلمان پس از طرح و بررسی در کارگروهی متشکل از نمایندگان وزارت آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه، سازمان اداری و استخدامی کشور، معاون حقوقی رئیس جمهوری و نماینده کمیسیون امور اجتماعی دولت و اعمال اصلاحات لازم، مجددا در کمیسیون اجتماعی دولت مطرح شد.

بر این اساس و پیرو تصمیمات جلسه ۳۰ تیر کمیسیون امور اجتماعی مبنی بر بررسی نظام رتبه‌بندی معلمان در کارگروهی با محوریت آموزش و پرورش و با حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه، سازمان اداری و استخدامی کشور، معاون حقوقی رئیس جمهوری و نماینده دبیر کمیسیون امور اجتماعی، این لایحه با مشارکت همه نمایندگان و در چند جلسه جداگانه با سازمان‌های ذیربط بررسی و اصلاحات مورد نظر در متن پیش‌نویس اعمال شد.

براساس تصمیم کمیسیون مقرر شد، اصلاحات لازم در متن پیش‌نویس متناسب با میزان اعتبار قابل تخصیص از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور برای اجرای نظام رتبه‌بندی در طی دو سال اعمال شود و پیش‌نویس در قالب پیش‌بینی ساز و کارهای لازم در زمینه سنجش صلاحیت‌های تخصصی و حرفه‌ای، شایستگی‌ها و عملکرد رقابتی و مهندسی نیروی انسانی براساس سند تحول و نقشه جامع علمی کشور تنظیم شود.

متن اصلاح شده، مجددا در جلسه روز یکشنبه کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیات دولت مطرح و تا ماده چهار آن مورد بررسی قرار گرفت و ادامه بررسی به جلسه بعد موکول شد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از هیات دولت: همچنین در این جلسه اساسنامه سازمان نظام مشاوره مدیریت موضوع ماده ۱۷ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار در سومین جلسه بررسی در کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیات دولت تا ماده ۱۷ طرح و تصویب شد.

بر همین اساس، جلسه اصلی کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیات دولت یکشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ به ریاست جمشید انصاری معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، فلاح‌زاده سرپرست کمیسیون و با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو کمیسیون به میزبانی دفتر هیات دولت برگزار شد.