چندی پیش برای سفرهای هوایی اربعین نرخ‌هایی اعلام شد و بر این اساس قرار بود در تاریخ‌های ۲۰ تا ۳۰ مهر ماه قیمت پرواز رفت و برگشت تهران – نجف و تهران – بغداد دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و قیمت پرواز رفت و برگشت مشهد-نجف و مشهد-بغداد نیز دو میلیون ۸۰۰ هزار تومان باشد. البته قیمت بلیت یک‌طرفه این پروازها نیم بها بوده و مقرر شد پروازهای دیگر که از فرودگاه‌های کشور انجام می‌شود تابع نرخ بلیت‌ با مبداء تهران باشد.

مقصود اسعدی سامانی – دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی – با بیان اینکه دفاتر فروش بلیت هواپیما برای سفرهای اربعین مشخص و اعلام شده است، درباره شیوه خرید بلیت این پروازها به ایسنا گفت: با توجه به سوءاستفاده‌ برخی سایت‌های گمنام فروش بلیت، بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان هواپیمایی مقرر شد تا فروش بلیت به صورت اینترنتی نباشد و آژانس‌های مسافرتی نتوانند بلیت این پروازها را که در ایام مذکور نرخ ثابتی هم دارد، به صورت آنلاین بفروشند.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایسنا: وی با بیان اینکه بر اساس این تصمیم، زائران می‌توانند برای خرید بلیت پروازهای اربعین به دفاتر رسمی اعلام شده مراجعه کنند، افزود: شرکت‌های هواپیمایی داخلی که در این طرح قرار دارند و پروازهای فوق‌العاده برای خدمات‌رسانی به مسافران اربعین انجام می‌دهند، در سایت رسمی خود بلیت هواپیما را به صورت اینترنتی می‌فروشند و مردم می‌توانند از سایت این شرکت‌ها برای خرید آنلاین استفاده کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تاکید کرد: قیمت بلیت هواپیما برای زائران اربعین در تاریخ‌های ۲۰ تا ۳۰ مهر ماه نرخ ثابت و اعلام شده‌ای دارد و اگر هر مسافری متوجه گرانفروشی از سوی یکی از فروشندگان شد، سریعا ما یا سازمان هواپیمایی را در جریان قرار دهد تا به سرعت با متخلف یا متخلفان برخورد کرده و نسبت به احقاق حقوق زائران اربعین اقدام کنیم.