سید محسن دلبری امروز، ۶ مهرماه در جلسه معارفه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در اهواز با اشاره به حضور خود در خوزستان، اظهار کرد: تاکنون چنین استقبال بدی از من در استان خوزستان انجام نشده بود زیرا هیچکدام از مدیران اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان به استقبال من نیامدند و این مساله برای من جای تعجب دارد. به دلیل سرزمین خوزستان و هفته دفاع مقدس این استقبال بد را فراموش می‌کنم.

وی با بیان اینکه حق مطلب برای استان خوزستان هنوز ادا نشده است و این استان همچنان با چالش‌های بسیاری مواجه است، افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تنها وزارتخانه کشور است که ۸ معاونت دارد و بیش از ۵۰ درصد جامعه، مخاطب ما هستند.

مدیرکل امور استان‌ها وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: خدمت رسانی به این جامعه مخاطبین، افتخار است و در خوزستان این افتخار بیشتری است تا بتوان به مردم خدمت کرد. شرایط عمومی کشور و وضعیت بودجه و تحریم‌ها واقعیت مطلب است و در این زمینه با چالش‌هایی مواجه هستیم. در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گاهی برای پرداخت حقوق جاری کارکنان دچار چالش هستیم؛ هر چند که این چالش برای دیگر وزارتخانه‌ها نیز وجود دارد.

دلبری با اشاره به مشکلات کارگری در کشور عنوان کرد: بحث مشکلات کارگران هپکو اراک و همچنین مسایل مربوط به کارگران نیشکر هفت‌تپه دو معضل بزرگ در حوزه کارگری کشور هستند و در این زمینه امیدواریم با تدابیری که اندیشیده می‌شود مشکلات مربوط به این شرکت‌ها حل شود.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایسنا: وی با اشاره به اینکه بالاترین آمار مشمولین قانون کار را در خوزستان داریم، گفت: این مساله باید با توجه به وجود کارخانه‌های متعدد در خوزستان حل شود و آمارها در حوزه مقرری بگیران در حوزه بیمه بیکاری، کاهش پیدا کند.

مدیرکل امور استان‌ها وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تغییر مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ادامه داد: از زحمات مدیر گذشته تشکر می‌کنیم و ایشان نیز با بزرگ منشی موضوع را پذیرفتند. در این زمینه از مدیریت جدید درخواست داریم تا همدلی و آرامش را در اداره کل خوزستان برقرار کنند. آقای غمگین– مدیرکل جدید- اختیارات کاملی را بر عهده دارند و در این زمینه از ایشان درخواست داریم تا با استاندار خوزستان و مدیران این مجموعه تعامل کامل داشته باشند.