رحیم بنا مولایی ظهر امروز در مراسم افتتاح کلینیک صنعت، معدن و تجارت سازمان بسیج مهندسین استان البرز، با اشاره به وضعیت نامناسب کاخ مروارید یا همان کاخ شمس اظهار کرد: بنا بود بر اساس سند چشم انداز ۱۴۰۴ سالانه ۲۵ میلیون نفر گردشگر خارجی وارد ایران شوند.
وی با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته برای رونق صنعت گردشگری کافی نیست، ادامه داد: برای رونق صنعت گردشگری باید زیرساخت‌های لازم را فراهم آوریم تا گردشگر با خیال راحت به ایران سفر کند.
وی افزود: اگر هر گردشگر خارجی هزار دلار با خود به ایران بیاورد، دیگر نیازی به التماس برای فروش نفت نداریم و ارز مورد نیاز کشور را تامین می‌کنیم.
این مسئول خاطرنشان کرد: ایران می‌تواند سالانه میلیون ها دلار از طریق جذب توریست سلامت، مذهبی، سیاحتی و … جذب کند و مثل بسیاری از کشورها از طریق رونق صنعت گردشگری اشتغالزایی داشته و به رونق اقتصادی برسد.
وی اظهار کرد: وقتی وضعیت کاخ شمس به عنوان یکی از آثار تاریخی این کشور را می بینم عذاب می کشم چون همه جای دنیا از آثار تاریخی به خوبی درآمدزایی می کنند ولی در ایران بسیاری از این آثار بی بازدیدکننده در حال خاک خوردن هستند.
بنا مولایی تاکید کرد: در احادیث و قرآن آمده که باید از تاریخ درس بگیریم چون می تواند به زندگی بهتر و حرکت در مسیر درست کمکمان کند. متاسفانه هواپیمای شاه مخلوع در گوشه ای از فرودگاه در حال خاک خوردن است، در حالی که می‌تواند به منبعی برای درآمدزایی و جذب توریست تبدیل شود.
وی گفت: اگر می خواهیم در شرایط موجود تغییری ایجاد کنیم باید نگاهمان را به صنعت گردشگری و گردشگر تغییر دهیم.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر اهمیت حل مشکلات موجود بر سر راه صنعت و کسب و کار، اظهار کرد: کارشناسی و شناسایی مشکلات و ارائه راهکار برای سه قوه از وظایف اتاق بازرگانی است.
وی با بیان اینکه طرف های خارجی در گذشته توانایی های ایران در بخش صنعت را نمی شناختند و بیشتر با صنایع دستی کشورمان آشنا بودند، گفت: با ورود هئیت های خارجی و بازدید آنها از صنایع ایران با توانایی های هایتک ما آشنا شدند، سعی کردیم تجارت خارجی و بازار فروش کشور را افزایش دهیم.
رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با تاکید بر اینکه در اتاق بازرگانی البرز ارائه آموزش های کاربردی و راه اندازی مرکز تسهیل گری در راستای تعامل میان دانشگاه و صنعت شکل گرفت، ادامه داد: برنامه هایی را برای طرح های استارت آپی و دانش بنیان و مدیریت آنها دنبال کردیم.
بنامولایی بیان کرد: در کشور باید این نگاه ایجاد شود که دولت زیرساخت ها را آماده کرده و در ادامه با هدایت های لازم کار را به مردم بسپارد.
وی با اشاره به اینکه مشکلات امروز حاصل تصمیم های نادرست دیروز است، افزود: در اتاق البرز بعد از راه اندازی تعامل با دانشگاه، نگاه تفکر تولید بدون کارخانه شکل گرفت.
رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با تاکید بر اینکه معتقدیم نباید امروز خام فروشی کنیم، گفت: استفاده از ظرفیت های موجود و راه اندازی صنایعی که مواد اولیه آن در داخل کشور وجود دارد با اهمیت است.
وی با تاکید بر ضرورت به روز کردن صنایع کشور عنوان کرد: صنعت ما سنتی است که باید پیشرفته و علمی شود، این مهم توسط کلینیک صنعت و با تغییر فرآیند تولید و قالب کار عملی می شود.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایسنا: وی با تاکید بر اینکه کلینیک صنعت متناسب با نیاز کشور و سرانه مصرف ایرادها را پیدا کرده و اصلاح می کند، گفت: مواردی مانند اتوماسیون کردن کارها برای افزایش تولید از وظایف کلینیک صنعت است.
رئیس اتاق بازرگانی استان البرز توضیح داد: اعتقاد داریم برای داشتن اقتصادی که متکی به نفت نباشد باید آموزش های کسب و کار را از دوران کودکی در میان فرزندانمان داشته باشیم.
بنامولایی با این توضیح که در کنار تسهیل گری باید یک شهرک تحقیقاتی ایجاد کنیم، گفت: ‌شیوه کسب و کار در دنیای امروز تغییر پیدا کرده است و باید سیستم کار را تغییر دهیم.