حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی روز پنجشنبه در دیدار با خانواده‌های شهدا، روحانیان، دانشگاهیان و برگزیدگان هرمزگان اظهارداشت: نصف دریا و محیط زیست از حقوق عامه است که وظیفه دولتمردان و دستگاه قضایی محسوب می شود.

وی ادامه داد: حقوق عامه مربوط به همه مردم کشور است و دریا هم متعلق به همه بوده، لذا تمام موارد تخلف‌های زیست‌محیطی باید با دقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

رییس قوه قضاییه ابرازداشت: تجاوز به کوه و جنگل، محیط‌زیست و دریاخواری محکوم بوده و باید با مصادیق آن برخورد شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رییسی در پاسخ به اظهارات نماینده دانشجویان مبنی بر احداث بازار ماهی فروشان بندرعباس در حریم دریا یادآور شد: دستگاه قضایی استان هرمزگان و استانداری باید به مصدق های دریاخواری ورود کنند و با آن برخورد کنند.

صیادان بومی تهدیدی برای شیلات و محیط زیست نیستند

وی ادامه اداد: استفاده از ظرفیت ها و فرصت ها و نیروی انسانی کارآمد جوان و انقلابی در کنار استفاده از ظرفیتهای مادی و ساحلی حق بدیهی مردم دانست.

به گفته رییس قوه قضاییه، استان هرمزگان با یکهزار و ۴۰۰ کیلومتر نوار ساحلی نباید مشکل اشتغال داشته باشد.

رییسی افزود: در مبارزه با قاچاق کالا نیز هدف ما برخورد با کوله بر یا مرزنشین‌ها نیست، بلکه دغدغه اصلی برخورد با قاچاقچیان بزرگ و پشت‌پرده است.

وی اضافه کرد: قاچاقچیان بزرگ و پشت‌پرده با جابه جا کردن کانتینری کالا و محموله‌ها تولید داخلی را تهدید می‌کنند.

رییس قوه قضاییه هم‌چنین با تقدیر از نیروی دریایی سپاه در برخورد با کشتی‌های صید صنعتی خارجی ابراز داشت: این کشتی ها از اساس صید محلی را تهدید می‌کنند این درحالی است که صیادان بومی کار خود را بلد بوده و تهدیدی برای شیلات و محیط زیست دریا نیستند.

بندرعباس تبعیدگاه نیست محل افتخار است

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه درخواست عدالت استخدامی و آموزشی نیز خواسته ای درست است، ادامه داد: چرا باید فردی به یک منطقه‌ای دیگر برود و بقیه کارگر او شوند درحالی که جامعه باید احساس کند کسانی که دارای امکان و ظرفیت تحصیل بوده اند، امکان استخدامی شفاف دارند.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی، فقر و بیکاری و تبعیض را دست‌ساخته ارتباط ناسالم دانست و اضافه کرد: پارتی‌بازی و ارتباط ناسالم مضر بوده و موجب از دست رفتن اعتماد عمومی می‌شود.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا: رییس قوه قضاییه هم‌چنین در پاسخ به اظهارات یکی دیگر از شرکت کنندگان در این نشست گفت: در آیین نامه‌های قضایی برخی شهرها تبعیدگاه بود اما این آیین نامه منسوخ شده و بندرعباس نه تنها تبعیدگاه نیست بلکه محل افتخار است.

رییس قوه قضاییه صبح روز پنج‌شنبه به منظور بررسی آخرین وضعیت قضایی و حقوقی هرمزگان وارد فرودگاه بندرعباس شد و مورد استقبال استاندار، نماینده ولی فقیه در هرمزگان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مسوولان قضایی، نظامی و انتظامی استان قرار گرفت.

دراین سفر که یک هیات عالی قضایی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی را همراهی می کنند، دیدار با خانواده شهدا ، ایثارگران، روحانیان، قضات و کارکنان دستگاه قضایی و اقشار مختلف مردم پیش بینی شده است.

امین حسین رحیمی معاون پارلمانی و مجلس قوه قضاییه،محمد باقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق معاون حقوقی قوه قضاییه و حجت الاسلام والمسلمین حکمت علی مظفری معاون رییس قوه قضاییه و رییس مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور نیز که از روز چهارشنبه وارد استان هرمزگان شده اند، در این سفر رییس قوه قضاییه را همراهی می‌کنند.