رضا رحمانی در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه)هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از جولان لوازم خانگی با برندهای جعلی در بازار سخن گفته و اینکه آیا دولت برای برخورد با این موضوع راه حلی دارد یا نه، گفت: اولاً علما گفته اند که البینه علی المدعی. ما باید این جمله را در کشورمان فرهنگ کنیم. اگر کسی ادعای می کند خودش مدارک را ارائه کند. در ثانی ایشان خودش رئیس این اتحادیه است اگر چنین چیزی صحت دارد اول باید خودشان پیگیری کنند. مثل این می ماند که من بگویم در حوزه کاری ام مشکلی وجود دارد و کاری برایش انجام ندهم.

وی افزود: به این می گویند فرار رو به جلو. یعنی من خودم می‌گویم این چه وضعی است تا شما به من نگویید چرا اوضاع این چنین است! ایشان یکی از متولیان این موضوع هستند.

وزیر صمت تاکید کرد: در مورد لوازم خانگی داخلی امسال یکی از اولویت های وزارتخانه همین است و در برخی اقلام روند تولید لوازم خانگی خوب بوده است و بازار دارد در اختیار تولیدکنندگان داخلی قرار می‌گیرد و این اتفاق بسیار خوبی است.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایسنا: رحمانی با بیان اینکه برخی از تولیدات لوازم خانگی داخلی است اما با برند خارجی توزیع می‌شود، اظهار کرد: من خودم چنین چیزی را دیده ام و طرف هم می گوید دلیلش این است که خریدار این حالت را بیشتر می پسندد اما ما هم می‌توانیم برندسازی کنیم و هم فرهنگسازی و در این زمینه روز به روز در حال پیشرفت هستیم تا جایی که برخی از کالاهای ما امروز به اروپا صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه به زودی همین تلویزیون های سامسونگ که برخلاف همه قراردادها نمایندگی شان را در ایران تعطیل کردند با نمونه های داخلی جایگزین می‌شوند، اظهار کرد: الان تلویزیون داخلی دارد ساخته می‌شود و قطعات آن تولید شده، پلت‌فرمش طراحی شده و تا یکی دو ماه آینده با نام ایرانی وارد بازار می شود.

وزیر صمت تاکید کرد: ما در کنار تولیدکننده هستیم و اگر به معاونت صنایع ما اعلام کنند و اثبات شود که تولیدکننده هستند حتی اگر کمتر از حد نیاز ما تولید کنند بازهم از آنان حمایت های تعرفه ای انجام خواهد شد.

رحمانی با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ ها باید به حوزه بازار و صنعت وارد شوند، اظهار کرد: هر کالایی مشکل دارد و باید برایش تصمیم گیری شود یا جلوی توزیع آن گرفته شود به سازمان حمایت از مصرف کنندگان اطلاع داده شود که ما هم موضوع را پیگیری می‌کنیم.