«مسعود سلطانی‌فر» این اظهارات را روز شنبه در نشست ستاد عالی بازی‌های المپیک و پارالمپیک در ساختمان سئول مطرح کرد و افزود: اراده کلی دولت و نظام جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب بر این بود که زنان در همه عرصه‌ها حقوق برابر با مردان داشته باشند و در تمام بخش‌های اجرایی، علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی و هرجا که فرصت برابر به زنان داده شد، گوی سبقت را از مردان ربودند.

وی ادامه داد: در ورزش هم از نظر سالن‌های اختصاصی و سایر امکانات زنان امروز شرایط خوبی دارند و در هر ۲ بُعد یعنی ورزش همگانی و قهرمانی نیز خوش درخشیدند.

وزیر ورزش و جوانان به اراده دولت برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها طی سال‌های گذشته گریزی زد و گفت: رییس جمهوری پیشتر در نامه‌ای از وزارت‌خانه های ورزش و جوانان و کشور خواست شرایط حضور زنان در ورزشگاه‌های فوتبال به سرعت فراهم شود که در چند نوبت نظیر دیدار تیم ایران برابر بولیوی و فینال جام باشگاه‌های آسیا اتفاق افتاد و حتی در ۲ مسابقه کشورمان در جام جهانی خانواده‌ها از طریق LED و بدون هیچ مشکلی بازی‌ها را در ورزشگاه آزادی تماشا کردند.

سلطانی‌فر اضافه کرد: تمام رسانه‌های داخلی و خارجی نیز این روز تاریخی (۱۸ مهرماه) را تحسین کردند و حتی مخالفین نظام هم نتوانستند ایرادی بگیرند؛ همچنین از تلاش و اراده دولت، همکاری شورای عالی امنیت ملی، وزارت کشور، نیروی انتظامی که زمینه را برای حضور زنان در ورزشگاه آزادی و در دیدار بین تیم‌های ایران و کامبوج فراهم کردند، تشکر می‌کنیم.

وی ادامه داد: این اتفاق مهم ملی، بر اعتماد به نفس ملت افزود و احساس افتخار و غرور را ایجاد کرد و امیدواریم در آینده هم با رعایت شرایط فرهنگی حضور زنان را در ورزشگاه‌ها و محل دیدار تیم ملی ایران شاهد باشیم.

بدنبال فراهم شدن زیرساخت های لازم جهت ورود زنان به ورزشگاه به منظور تماشای دیدار ایران و کامبوج در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲، فدارسیون فوتبال با همکاری شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، سامانه بلیت فروشی این دیدار را با اختصاص جایگاه به زنان فعال کرد و زنان ایرانی هم توانستند برای نخستین‌بار با خرید بلیت، وارد ورزشگاه آزادی تهران شوند.

دیدار تیم‌های ملی ایران و کامبوج پنجشنبه ۱۸ مهرماه برگزار شد و ملی‌پوشان با نتیجه پرگل ۱۴ بر صفر بدون دردسر میهمان خود را شکست دادند.

به تیم ملی امید بسیار امیدوارم
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا: وزیر ورزش و جوانان در قسمتی از این نشست در خصوص تیم فوتبال امید ایران نیز اظهار داشت: امیدوارم با عزم عمومی و حمایت ویژه، فوتبال ایران بعد از ۴۴ سال المپیکی شود.

سلطان‌فر افزود: این تیم به لحاظ بازیکن بسیار خوب و غنی بوده و باعث امیدواری کارشناسان فوتبال شد؛ خوشبختانه ارتباط و همکاری بسیار خوبی بین این وزارتخانه، کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال وجود دارد و امیدواریم این حمایت‌ها و تلاش‌ها بعد از ۴۴ سال فوتبال ما را به المپیک برساند تا بتوانیم به انتظارات به‌حق مردم در این خصوص پاسخ دهیم.

وزیر ورزش و جوانان سپس خطاب به مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: ما به طور قطع حمایت ویژه می‌کنیم و شما هم با قدرت پیش بروید و اگر نتایج خوبی در فوتبال بدست آمده ماحصل همین تلاش و تعامل است.