سید حمیدرضا کاظمی با اشاره به آخرین وضعیت مناطق سیل زده پلدختر و معمولان، بیان کرد: تعدادی از روستاها تخریب شده، که اختلاف ها و مشکلات محلی باعث شده که جانمایی آنها انجام نشود و متاسفانه هم چنان با مشکل روبه رو هستند.

وی در ادامه اظهار کرد: منازل سیل زده در پلدختر و معمولان، دو بخش هستند، یک گروه از منازل نیاز به تعمیر داشت و گروهی دیگر تخریب شده بودند. منازل تعمیری با تسهیلات و کمک مردم سرو سامان گرفته‌اند و مردم اکثرا در منازل خود ساکن شدند. منازل تعمیری بیش از ۸۰ درصد خسارت دیدگان را شامل می‌شدند امار کا ساخت منازل تخریبی – که ۲۰ درصد از خسارت دیدگان هستند- آغاز شده ولی تا پایان سال ساخت این منازل به طول می‌انجامد.

وی با بیان اینکه «به کشاورزان سیل زده نیز خسارات زیادی وارد شده است»، ادامه داد: علی رغم خسارت بیش از حدی که به باغ ها و مزارع و حوزه کشاورزی وارد شده تاکنون وجهی به کشاورزان خسارت دیده پرداخت نشده که باعث نارضایتی جدی مردم است.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس تصریح کرد: برای بازسازی راه‌ها و پل‌های روستایی نیز تاکنون اقدام عملی صورت نگرفته است اما چون کار اصولی و کارشناسی انجام نشده با اولین بارندگی، اکثر راه‌های روستایی قطع می‌شود. انتظار می‌رود وزارت راه و شهرسازی هرچه زودتر نسبت به بازسازی راه‌های روستایی و پل‌های روستایی اقدام کنند.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایسنا: کاظمی در ادامه تاکید کرد: بنده به وزارت نیرو نقد دارم. سیل ابتدای سال ۹۸ باعث شد اکثر روستاها و شهرهای حاشیه رودخانه آسیب ببینند که دو دلیل عمده داشت. اول اینکه دیواره حفاظتی ایمن برای روستاها و شهرهای حاشیه رودخانه ساخته نشده بود و از سوی دیگر در طول ۵۰ سال گذشته رودخانه کشکان اصلا لایروبی نشده است. دیواره های حفاظتی نیز در دست اجرا است اما به کندی پیش می رود و در صورت افزایش بارش ها ممکن است دوباره خسارت به بخش های مختلف وارد شود.

نماینده پلدختر و معمولان افزود: در حوزه زیر ساخت‌ها نظیر گاز، برق، آب و تلفن شاهد بودیم که به طور ضروری وصل شدند، اما لازم است که به طور اساسی به این بخش‌ها توجه شده و تعمیرات لازم صورت گیرد. علی رغم اینکه در سیل کمک های قابل توجهی برای بازسازی خود شهر پلدختر شده است اما متاسفانه در حد اعتبار تخصیص داده شده، اقدام عملی صورت نگرفته است. باتوجه به اعتبارات تخصیص داده شده باید مبلمان شهری در پلدختر ترمیم شود و پارک ها و بلوارها ترمیم گردد تا مردم دیگر با چهره تخریبی سیل روبه رو نباشند.

کاظمی در پایان گفت: باتوجه به اعتبارات تخصیص داده شده با مدیریت صحیح، حتی می توان شهر را بهتر از گذشته بازسازی کرد. این ها مطالبات جدی مردم پلدختر و معمولان است که باید هرچه سریع تر نسبت به بازسازی و ایمن سازی زیر ساخت ها اقدام شود.