رئیس دانشگاه دامغان در حاشیه آیین بهره‌برداری از طرح‌های ورزشی این دانشگاه به ایرنا گفت: زمین چمن مصنوعی ابوذر دانشگاه دامغان به مساحت یک هزار و ۲۴۸ مترمربع و با صرف هزینه پنج میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
عبدالعلی بصیری ادامه داد: عملیات ساخت این طرح ورزشی از سال ۹۷ آغاز و پس از حدود یک سال اکنون به بهره‌برداری رسیده است.
وی اظهار داشت: کاربری این زمین چمن، برگزاری مسابقه‌های فوتبال، آمادگی جسمانی، برگزاری مسابقات همگانی متنوع و برگزاری کلاس های گروه تربیت بدنی ویژه برادران است.
بصیری به افتتاح دیگر طرح ورزشی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: زمین ورزشی روباز خوابگاه خواهران این دانشگاه نیز در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع و با صرف چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار افتتاح شد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا: وی تصریح کرد: در این زمین ورزشی روباز، پیست پیاده روی، پیست دوومیدانی، دوچرخه سواری، اسکیت، محوطه ورزشی چندمنظوره، زمین بسکتبال و ایستگاه دوچرخه سواری ایجاد شده است.
رئیس دانشگاه دامغان گفت: ایجاد این امکانات ورزشی به دلیل وجود حدود ۹۰ درصد از دانشجویان غیربومی در این واحد دانشگاهی است تا بتوانند هرچه بهتر از امکانات ورزشی نیز استفاده کنند.
مجتبی صدیقی، معاون وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری به منظور افتتاح ۲ طرح ورزشی، شرکت در جلسه شورای دانشگاه و بازدید از طرح‌های عمرانی و ورزشی دانشگاه دامغان به این شهر سفر کرد.
در حال حاضر بیش از پنج هزار دانشجو در ۷۲ رشته و گرایش در دانشگاه دولتی دامغان تحصیل می کنند.
شهرستان دامغان دارای ۶ دانشگاه، دانشکده و موسسه آموزشی است که دانشجویان در آن به تحصیل می‌پردازند.