کیومرث مظفری روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: افرادی که فاقد هرنوع بیمه هستند، با ثبت‌نام در سامانه بیمه سلامت می‌توانند از ۶ هزار و ۷۰۰ خدمت متنوع و ۲ هزار و ۴۰۰ قلم دارو زیرپوشش این بیمه استفاده کنند.

وی افزود: «بانک اطلاعات ایرانیان» افراد جامعه را به ۱۰ دهک تقسیم کرده است و اگر ثبت‌نام‌کنندگان جزء سه دهک ابتدایی باشند، بیمه رایگان دریافت می‌کنند، افراد دهک چهار، ۵۰ درصد حق بیمه را که ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومان است و افراد دهک پنج به بالا حق بیمه را به صورت کامل که ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان است، پرداخت می‌کنند.

کرمانشاه پیشتاز استقرار سامانه‌های الکترونیک است

مظفری، کرمانشاه را در استقرار سامانه‌های الکترونیکی در کشور پیشتاز دانست و اظهار داشت: سامانه «نسخه‌نویسی الکترونیک» هم‌اکنون در شهرستان‌های هرسین، صحنه، کنگاور، پاوه، جوانرود و سنقر به بهره‌برداری رسیده و سامانه «تبادل اطلاعات الکترونیک» اسناد بستری در ۱۸ بیمارستان دولتی و دانشگاهی با هدف حذف کاغذ و سامانه «استحقاق سنجی» در بیمارستان‌های دولتی با هدف حذف دفترچه‌های کاغذی و سامانه «ارجاع الکترونیک و نوبت‌دهی آنلاین» با هدف حذف زمان انتظار برای روستاییان و عشایرقابل استفاده است.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا: وی، از حذف دفترچه‌های درمانی در بیمارستان‌های دولتی خبر داد و گفت: ارائه خدمات در این بیمارستان‌ها فقط با کدملی امکان‌پذیر است.

تخصیص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت‌های خود از تخصیص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در هفته جاری خبر داد و گفت: تا پایان مرداد ماه همه مطالبات بخش غیردولتی و ۷۰ درصد مطالبات بخش دولتی و دانشگاهی پرداخت شده است.

این مقام مسئول، از آماده‌باش این اداره‌ کل در ایام پیاده‌روی اربعین خبر داد و افزود: همه کارکنان، دفاتر پیشخوان و کارشناسان مقیم ما از کنگاور تا قصرشیرین بر عملکرد مراکز درمانی نظارت دارند تا زوار در این مدت با کوچکترین مشکلی مواجه نشوند.

وی در پایان به هفته بیمه سلامت (سوم تا نهم آبان) اشاره کرد و گفت:در این هفته برنامه‌های مختلف و متنوعی را در دستور کار داریم و از عموم مردم خواست تا نظرات، انتقادات و پیشنهادهای خود را با سامانه شبانه‌روزی ۱۶۶۶ در میان بگذارند.

بیمه سلامت کرمانشاه، یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر یعنی ۶۰ درصد از جمعیت استان را در قالب پنج صندوق بیمه‌ای شامل، «صندوق کارکنان دولت»، «صندوق روستاییان و عشایر»، «صندوق بیمه همگانی رایگان»، «صندوق ایرانیان» و «صندوق سایر اقشار» زیرپوشش دارد.