دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بامداد یکشنبه اعلام کرد که از قصد خود برای برگزاری نشست سال اینده سران گروه هفت در ملک خود در شهر میامی منصرف شده است.

ترامپ در یک رشته پیام توئیتری نوشت: فکر می‌کردم که استفاده از [ملک شخصی‌ام] در میامی برای میزبانی از رهبران گروه هفت در سال ۲۰۲۰ کار خوبی برای کشورم انجام می‌دهم. این ملک بسیار بزرگ است، به اندازه ۱۰۰ هکتار در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی میامی.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه تعریف از ملک شخصی و زمین گلف‌اش در میامی، افزود: سالن‌های رقص و اجتماع عظیمی دارد و هر هیات اعزامی ساختمان ۵۰ تا ۷۰ واحدی خود را می‌تواند داشته باشد.

به گفته ترامپ، وی اعلام کرده بوده که حاضر است این کار را بدون دریافت سود ویا حتی در صورت قانونی بودن، بدون دریافت هیچ هزینه‌ای برای آمریکا انجام دهد؛ اما عصبانیت رسانه‌ها و دمکرات‌ها او را از این کار منصرف کرده است.

چهل و ششمین نشست سران کشورهای عضو گروه هفت قرار است ۲۱ تا ۲۳ خردادماه سال آینده در آمریکا برگزار شود.

کاخ سفید پنجشنبه گذشته اعلام کرد که ملک ترامپ در شهر میامی ایالت فلوریدا به پیشنهاد شخص رئیس جمهوری آمریکا به عنوان محل برگزاری نشست سران گروه هفت انتخاب شده است.

انتخاب ملک متعلق به ترامپ برای این کار بلافاصله مخالفت دمکرات‌های کنگره را برانگیخت که منتقد اختلال منافع شخصی و دولتی توسط رئیس جمهوری آمریکا هستند.

میک مولوانی سرپرست کارکنان کاخ سفید هنگام اعلام این موضوع به خبرنگاران گفت که ترامپ این ملک را “با هزینه تمام‌شده” در اختیار دولت قرار می‌دهد که به معنای “نصف شدن هزینه” برگزاری نشست سران گروه هفت است.

این اقدام در حالی انجام شد که دمکرات‌های کنگره شکایتی علیه ترامپ به دلیل نقض قانون ممنوعیت کسب درآمد مقام‌های دولتی از دولت‌های خارجی به جریان انداخته‌اند.

«جری ندلر» رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا، استفاده از ملک شخصی رئیس جمهوری این کشور برای این نشست را «نمونه‌ای از فساد ترامپ» توصیف کرد.

ترامپ متهم شده که از مقام ریاست جمهوری برای منافع شخصی خود سوء استفاده کرده و تصمیم‌های حکومتی را در این راستا اتخاذ می‌کند.

روند تحقیقات استیضاح رئیس‌جمهوری ایالات متحده از دوم مهر ماه به دستور نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا آغاز شد.

در شکایت یک مقام اطلاعاتی آمریکا از مکالمه تلفنی ترامپ با ولودیمیر زلنسکی اظهار شده که ترامپ از زلنسکی خواسته در مورد خانواده جو بایدن، از رقبای اصلی انتخاباتی‌اش در حزب دمکرات، تحقیق کند.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا: بنا بر این شکایت، ترامپ از رئیس‌جمهوری اوکراین خواسته با رودی جولیانی وکیل شخصی وی و ویلیام بار، دادستان کل آمریکا در تحقیقات مربوط به جو بایدن و پسرش هانتر، همکاری کند.