مسعود امامی‌یگانه روز سه‌شنبه در جلسه تدوین برنامه مدیریت جامعه تالاب نئور اردبیل افزود: این دریاچه می‌تواند به جاذبه‌های گردشگری خوبی تبدیل شود و حفاظت و صیانت آن نیازمند مشارکت همگانی است.

وی اظهار داشت: جلوه‌های گردشگری تالاب نئور ناشناخته مانده و این مجموعه باید برای گردشگران داخلی و خارجی معرفی شود هر چند امسال مورد استقبال بیشتر گردشگران قرار گرفت.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های تالاب نئور ضعیف است، افزود: ضعف زیرساخت‌های تالاب نئور مورد اعتراض مسئولان و حتی امام جمعه اردبیل است که باید تلاش شود زیرساخت های اولیه در آن تامین شود.

فرماندار اردبیل گفت: با اجرای طرح جامع می‌توان زیرساخت‌های این مجموعه را تامین کرد.

سعید شهند ،مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اردبیل هم در این جلسه از تلاش و برنامه‌ریزی برای حفاظت از ظرفیت‌ها و جاذبه‌های طبیعی و محیط‌زیستی منطقه حفاظت شده نئور خبر داد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا؛
وی با اشاره به اهمیت تالاب‌ها و ارزش اکولوژیکی آنها گفت: تالاب نئور به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های طبیعی و منطقه نمونه گردشگری استان نقش مهمی در حفظ تنوع زیستی، تامین آب شیرین و حفظ تعادل زیستی منطقه دارد.

شهند اظهارداشت: مدیریت زیست بومی تالاب حفاظت شده نئور با همکاری ارگان‌های اجرایی ذیربط و جوامع محلی پس از تدوین و طرح در شورای برنامه‌ریزی استان عملیاتی خواهد شد.

دریاچه نئور در ۴۸ کیلومتری جنوب شرقی اردبیل قرار دارد و بزرگ‌ترین دریاچه آب شیرین استان اردبیل به‌شمار می‌رود. این دریاچه با مساحتی بالغ بر ۲۱۰ هکتار و عمق متوسط ۶ متر، در ارتفاع ۲ هزار و ۵۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است.

عمق متوسط این دریاچه پنج متر است که در برخی مناطق عمیق‌تر می‌شود.