« اسدالله رازانی» روز چهارشنبه در حاشیه همایش هم‌اندیشی و آموزش کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان مرکزی افزود: تاکنون یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از روستائیان و عشایر کشور زیر پوشش این صندوق قرار گرفته‌اند و بیش از ۴۰۰ هزار نفر نیز بنا به‌دلایلی از جمله پوشش سایر بیمه‌ها از این صندوق انصراف داده‌اند.
وی بیان کرد: مستمری این صندوق به بازنشستگان، خانواده افراد فوت شده و از کارافتاده‌ها تعلق می‌گیرد و ۱۰۶ هزار خانوار روستایی و عشایر کشور از حقوق بازنشستگی این صندوق بهره‌مند هستند.
رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور ادامه داد: این صندوق ۲۰ درصد جمعیت مخاطب خود را زیر پوشش قرار داده و ۸۰ درصد آن باقی مانده‌است.
رازانی اظهار داشت: ضریب پوشش این صندوق بیکه‌گر در استان مرکزی به نسبت کشور بالاتر است و این استان توانسته در کارنامه خود رتبه اول خدمات پوشش بیمه‌ای را ثبت کند.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا؛ وی عنوان کرد: درصد رشد سالانه بیمه شده این صندوق بیمه‌گر در سال‌های اخیر ۱۰ تا ۱۵ درصد است و تلاش ‌ها به کار گرفته شده تا در ۲ سال آینده حداقل جمعیت زیر پوشش به ۳۵ درصد از برنامه روستایی و عشایر کل کشور برسد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در همایش هم‌اندیشی و آموزش کارگزارن صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان مرکزی گفت: روستائیان از اقشار مظلوم‌ و کم‌توقع جامعه هستند و خدمت‌رسانی درآنان باید روز به روز افزایش یابد.
«محمدتقی آبایی هزاوه» افزود: بیمه روستایی و عشایری از خدمات مطلوب جمهوری اسلامی به روستائیان و عشایر است که نقش موثری در رفاه‌اجتماعی این قشر در سنین سالمندی دارد.
وی بیان کرد: ۲۶ هزار نفر از روستائیان و عشایر استان مرکزی در حال بیمه‌پردازی به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر هستند و بیش از هفت هزار نفر نیز از این صندوق بیمه‌گر در استان مرکزی مستمری دریافت می‌کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: این صندوق در استان بیش از ۳۰ درصد جمعیت هدف را تحت پوشش قرار داده است که به این لحاظ رتبه اول کشور را دارد.
یک میلیون و ۴۲۹ هزار و ۴۲۴ نفر جمعیت در استان مرکزی وجود دارد که از این تعداد ۳۲۹ هزار و ۶۹۰ نفر جمعیت روستایی است.