قیمت دلار در آخرین روزهای مهرماه و نخستین روزهای آبان، باز هم کاهش یافت و به رقم ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان رسید. این در حالی‌است که شنبه گذشته، دلار هفته کاری خود را با قیمت ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومان شروع کرده‌ بود.
در نهایت دلار در پایان مهرماه نسبت به ابتدای سال ۹۸، ۱۴.۳ درصد افت داشت. طی بازه یک ماهه مهر نیز قیمت این ارز، ۰.۸ درصد افت کرد.

قیمت سایر ارزها نیز در آخرین روز معاملاتی این هفته، پنج‌شنبه ۲ آبان ماه کاهش داشت. دلار کانادا با قیمت ۸ هزار و ۶۱۴ تومان، یورو با قیمت ۱۲ هزار و ۴۹۴ تومان، پوند با قیمت ۱۴ هزار و ۵۵۸ تومان، درهم امارات به قیمت ۳ هزار و ۸۴ تومان، لیر ترکیه با قیمت هزار و ۹۵۴ تومان، لاری گرجستان با قیمت ۳ هزار و ۸۲۰ تومان و درام ارمنستان با قیمت ۲۴ تومان به هفته کاری خود پایان دادند.

ورود سکه به کانال ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی

قیمت سکه این هفته باز هم کاهش یافت. قیمت سکه از یک ماه پیش از کانال ۴ میلیونی پایین‌تر آمده بود و در آخرین روزهای کاری مهرماه و اولین هفته کاری آبان ماه، از کانال ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی هم عقب‌تر رفت و به کانال ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی رسید.
سکه بهار آزادی که روز چهارشنبه ۳ میلیون و ۸۶۹ هزار تومان قیمت داشت، در آخرین روز کاری هفته با با کاهش ۰.۷۵ درصدی به ۳ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان رسید.
نیم سکه با کاهش بیش از ۱ درصد به قیمت یک میلیون و ۹۷۸ هزار تومان معامله شد، ربع سکه با نزدیک به ۲ درصد کاهش یا قیمت یک میلیون و ۱۷۹ هزار تومان و سکه گرمی نیز به قیمت ۸۰۹ هزار تومان معامله شد.
در بازار طلا نیز هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۳۹۳ هزار و ۴۰۰ تومان قیمت خورد. اما هر اونس طلا در روز پنج‌شنبه با رشد ۰.۱۹ درصدی نسبت به چهارشنبه اول آبان ماه، به قیمت هزار و ۴۹۲ دلار رسید.
مهم‌ترین عامل در کاهش نرخ سکه و طلا افت قیمت دلار و همچنین تداوم رکود بازار طلا به شمار می‌رود.

افت یک درصدی ارزش بازار سرمایه

بازار سرمایه تابستان را با شاخص ۳۰۲ هزار و ۱۰۳ واحدی به پایان رساند و در نهایت در آخرین هفته کاری مهرماه و اولین روز کاری آبان، به شاخص ۳۰۵ هزار و ۸۰۷ و احد رسید. این شاخص نشان‌دهنده ۳ هزار و ۷۰۴ واحد رشد در اولین ماه پاییز است.
شاخص آزاد شناور در آخرین روز معاملات هفته گذشته ۳۵۲ هزار و ۸۴۷ واحد بود که در روز چهارشنبه این هفته به رقم ۳۴۶ هزار و ۳۷۹ واحد رسید و کاهش ۶ هزار و ۴۶۸ واحدی را رقم زد.
همچنین شاخص کل (هم وزن) در پایان هفته گذشته ۸۴ هزار و ۶۶۲ واحد بود که در هفته جاری این عدد به ۸۰ هزار و ۸۲۴ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) از ۵۶ هزار و ۶۶۱ واحد به عدد ۵۴ هزار و ۶۶ واحد رسید.
با این حال بورس در ماه مهر فراز و نشیب‌های زیادی داشت و ریزش‌های زیادی را شاهد بود.
در آخرین هفته کاری مهرماه نیز بورس نسبت به هفته پیش از آن، با یک درصد افت مواجه بود.
شاخص کل در پایان روز چهارشنبه (۲۴ مهر ماه) با عدد ۳۰۹ هزار و ۶۴۶ واحد به معاملات پایان داد اما این رقم در روز چهارشنبه (۱ آبان ماه) به عدد ۳۰۵ هزار و ۸۰۷ واحد رسید.
ارزش بورس تهران نیز در هفته ای که گذشت ۱۱ هزار و ۳۲۶ میلیارد ریال بود که در مقایسه با هفته گذشته یک درصد کاهش را تجربه کرد، همچنین ارزش فرابورس در مدت ذکر شده سه هزار و ۲۰ میلیارد بود که نسبت به مدت مشابه هفته گذشته کمتر از یک درصد افت داشت.

افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا, در حالی که هفته گذشته قیمت‌ها در بازار خودرو افت کرده بود، این هفته بازار با افزایش قیمت به خصوص در بازار خودروهای زیر صد میلیون تومان مواجه شد.
این هفته پژو ۲۰۶ تیپ ۵، ۲ میلیون تومان نسبت به هفته گذشته گران شد و به قیمت ۹۵ میلیون تومان رسید. پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز با یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش، به قیمت ۷۹ میلیون تومان رسید.
قیمت مدل صندوق‌دار این خودرو نیز با افزایش ۲ میلیون تومانی به ۹۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.
خودروی دنا با افزایش قیمت ۳ میلیون تومانی نسبت به هفته گذشته به قیمت ۱۰۸ میلیون تومان نیز رسید. رانا نیز با افزایش ۴ میلیونی به قیمت ۸۰ میلیون تومان رسید.
در بازار محصولات سایپا نیز رشد اتفاق افتاد. پراید ۱۳۱ طی هفته گذشته بیش از ۲ میلیون تومان گران شد و به قیمت ۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. ساینا نیز با بیش از ۲ میلیون تومان افزایش، به قیمت ۵۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.