به گزارش جارچی اخبار به نقل از  ایرنا نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در این همایش با عنوان « بناب شهر دوچرخه ایران» گفت: به واسطه مساعدت دولت شهرستان بناب از لحاظ امکانات و زیرساخت های ورزشی دارای وضعیت مطلوبی بوده و از لحاظ احداث سالن های ورزشی مقام اول استان را به خود اختصاص داده است.

ضیاءالله اعزازی، افزود: امید است به زودی با بهره برداری از استادیوم ورزشی ۱۵ هزار نفری بناب همایش بزرگ دوچرخه سواری این شهرستان در این استادیوم برگزار شود.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز در این همایش با قدردانی از تمام دستگاه های اداری و واحدهای تولیدی این شهرستان بخاطر همکاری در برگزاری این همایش گفت: استفاده از دوچرخه به عنوان یک فرهنگ تبدیل شده است و مردم بناب در این خصوص پیشرو هستند.

ایوب بهتاج، افزود: بیست و یکمین همایش بزرگ دوچرخه سواری این شهرستان باید یک خروجی داشته باشد و از امروز شروع ایجاد پایگاه استعدادیابی دوچرخه سواری استان در رده های سنی ۱۲ تا ۱۵ سال زده می شود.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه پتانسیل های این شهرستان در زمینه دوچرخه سواری بالاست، امید است در بین اعضای تیم دوچرخه سواری استان چندین ورزشکار و دوچرخه سوار بنابی حضور یابند.

رئیس اداره ورزش و جوانان بناب نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از روند برگزاری بیست و یکمین همایش بزرگ دوچرخه سواری این شهرستان گفت: عنوان شهر دوچرخه ایران متعلق به بناب بوده و این برند بنام این شهرستان است.

سیدمجید یزدانی، از مسئولان این شهرستان و استان خواست در اجرای پروژه های عمرانی شهر از جمله احداث میدان و مسیر خیابان کشی حتماً به بحث آماده سازی زیرساخت های دوچرخه سواری مردم توجه و اهتمام لازم را داشته و پلیس دوچرخه در این شهرستان راه اندازی شود.

فرمانده نیروی انتظامی بناب نیز در این همایش گفت: دوچرخه نیز جزو وسائط نقلیه محسوب شده و شهروندان باید در استفاده از این وسیله نقلیه مقررات راهنمایی و رانندگی را لحاظ کنند.

سرهنگ سهراب شفقی، افزود: متأسفانه در سال جاری بیش از ۵۰ درصد تصادفات فوتی درون شهری در بناب را دوچرخه سواران به خود اختصاص داده اند که امید است با تعیین مسیرهای مخصوص دوچرخه سواری آمار تصادفات دوچرخه سواری و فوتی در این شهرستان کاهش یابد.

در بیست و یکمین همایش دوچرخه سواری بناب به ۱۸۰ نفر از شرکت کنندگان در همایش به قید قرعه هدایایی از جمله ۶۵ دستگاه دوچرخه اهداء شد.

در این همایش که از مقابل ساختمان اداره ورزش و جوانان این شهرستان آغاز و پس از طی مسافتی با تجمع در پارک فدک بناب ادامه یافت، شعار همیشگی مردم یعنی«بناب، شهر دوچرخه» در فضای این شهر طنین انداز شد.

شهرستان ۱۴۰ هزار نفری بناب در ۱۱۰ کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی با داشتن بیش از ۴۰ هزار دستگاه دوچرخه و برگزاری همه ساله همایش بزرگ دوچرخه سواری که امسال بیست و یکمین دوره آن برگزار شد، به عنوان شهر دوچرخه ایران شهرت دارد.