علیرضا جباریان فم از شروع کاهش قیمت مواد اولیه تولید کفش از خرداد ماه امسال خبر داد و تصریح کرد: در مواردی حباب‌های بزرگ قیمتی در برخی از مواد اولیه وجود داشت که بیش از ۳۰۰ درصد افزایش قیمت داشتند، اما این حباب‌ها شکسته شده است.

وی با بیان اینکه قیمت مواد اولیه ۱۰ تا ۳۰ درصد کاهش یافته است، اظهار کرد: قیمت چرم ۱۵۰ تا ۲۰۰ درصد در سال گذشته افزایش داشت، اما از حدود ۱۵ روز پیش در تبریز و مشهد، ۱۰ تا ۳۰ درصد کاهش یافته است که علت آن کاهش جزئی قیمت پوست خام و کاهش قیمت چشمگیر سایر مواد اولیه بوده است.

رئیس اتحادیه کفاشان تبریز با اشاره به افزایش هزینه‌های خانوار، بازار کفش را در حالت نیمه راکد توصیف کرد.

جباریان فم همچنین از کاهش تک‌فروشی در بازار کفش از شهریورماه خبر داد و گفت: تولیدکنندگان در حال حاضر به دنبال تقویت بازارهای صادراتی هستند.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایسنا،‌ سال گذشته با افزایش نرخ ارز، قیمت مواد اولیه اکثر صنایع افزایش یافت. از طرف دیگر ایران در بخش پوست گاوی نیازمند واردات است که در این زمینه اختلافاتی بین دست‌اندکاران صنعت چرم و سازمان دامپزشکی کشور وجود دارد، اما اخیرا مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) خبر داد که در حال حاضر واردات پوست سنگین از بسیاری از کشورها مجاز شده است.