حجت الاسلام والمسلمین علیرضا امینی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان مرند، ضمن اشاره به موضوعات مربوط به حوزه مبل سازی در مرند اظهار کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی در قوه قضائیه ایجاد شده است که سعی می کنیم از طریق آن در راستای کمک به حل مشکلات صنعت مبل مرند اقدام کنیم.
وی افزود: وجود معادن سنگی در مرند مزیتی است که باید برای بهره برداری از آن، به حقوق مردم و سرمایه گذاران توجه شود.
معاون منابع نیروی انسانی قوه قضائیه اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم در خصوص مسائل و مشکلاتی که مربوط به شهرستان است و در این جلسه مطرح شد، گام های مثبتی برداریم.
فرماندار مرند نیز با اشاره به ظرفیت های شهرستان در حوزه های مختلف کشاورزی، دامداری و نیروی انسانی خاطرنشان کرد: با توجه به قرار گرفتن شهرستان مرند در مسیر استراتژیک و جاده ترانزیتی، دارای ظرفیت های بالایی هستیم که باید از آن بهره ببریم.
داود گرشاسبی افزود: یکی دیگر از ویژگی های مهم شهرستان، وجود شورای اداری هماهنگ است که با تعامل و هم افزایی، در راستای حل مشکلات مردم قدم بر می دارند.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا, وی اظهار کرد: شهرستان مرند بیش از ۶۰۰ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است و همیشه در صحنه های دفاع و صیانت از انقلاب اسلامی و مانایی آن، حاضر می باشد.
فرماندار مرند با بیان اینکه یک هزار و ۱۰۰ کارگاه مبل سازی در مرند وجود دارد، گفت: وجود این کارگاه ها، موجب ایجاد اشتغال برای ۱۰ هزار نفر بطور مستقیم و غیر مستقیم شده است.
وی افزود: مبل مرند بدون برند خودمان تولید و صادر می شود که ما سعی می کنیم با ایجاد لکه صنعتی مبل، آن را به نام خود مرند صادر نماییم.
گرشاسبی معادن سنگی در شهرستان را نیز از دیگر فرصت های موجود در منطقه بیان کرد و گفت: تلاش ما این است جهت بهره برداری از این معادن، بصورت تعاملی، کار را پیش ببریم.
وی اظهار کرد: پروژه انتقال آب ارس به شهرستان مرند نیز آغاز شده که برای اتمام و بهره برداری از آن نیاز به توجه ویژه به این موضوع داریم.
فرماندار مرند همچنین با اشاره به ضرورت وجود اراده فراملی جهت تکمیل آزادراه تبریز – مرند – بازرگان خاطرنشان کرد: کلنگ زنی بیمارستان ۳۰۴ تختخوابی نیز در مرند انجام شده و امیدواریم با اجرای آن، در راستای حل مشکلات مردم قدم برداریم.
امام جمعه مرند نیز به وجود تعامل و هماهنگی میان مسوولان شهرستان اشاره کرد و گفت: با این وجود مشکلاتی نیز در شهرستان وجود دارد که امیدواریم با تلاش بیشتر مسوولین، رفع شود.
حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت زاده اظهار داشت: در این شرایط سخت که با فشار حداکثری به مردم و تلاش برای ایجاد بی اعتمادی نسبت به حاکمیت از طرف دشمن مواجه هستیم، اقدامات مهمی در تشکیلات قضایی صورت گرفته است.
وی افزود: حرکت هایی در مسائل مربوط به خودروسازان و برخورد با بعضی مفاسد اقتصادی صورت گرفته که قابل تقدیر است و انتظار داریم این گونه اقدامات در حوزه قضایی، برای مردم ملموس تر باشد.
امام جمعه مرند یادآوری کرد: امیدواریم در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی، تلاش برای برآورده شدن مطالبات مردم و افزایش اعتماد در مردم بیشتر شود.

شهرستان مرند با ۲۵۰ هزار جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غرب تبریز واقع است.