حجت الاسلام علی ذوعلم روز پنجشنبه در حاشیه اجلاس رسالت مدرسه در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب که در بیرجند برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: در این طرح براساس تجربه‌های مفید بخشی از محتواهای آموزشی از طریق شبکه رشد به دانش‌آموزان ارایه خواهد شد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: تنها نگرانی اجرای این طرح دسترسی همه دانش‌آموزان به اینترنت است که اگر راهکاری برای این موضوع اندیشیده شود تا ۲ سال آینده این طرح اجرایی خواهد شد.

وی بیان کرد: محتوای کتاب‌های آموزشی تا سال ۱۴۰۰ هیچ‌گونه تغییری نخواهد داشت و خوشبختانه در سال های اخیر شاهد ارتباط مثبت دانش‌آموزان با کتاب‌های درسی بوده‌ایم.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا, وی افزود: سال تحصیلی جاری کتاب‌های درسی در استان‌ها توزیع شد و کمبودی در این زمینه وجود نداشت البته در برخی مناطق قصورهایی در نحوه اجرا بود که برطرف شد.

ذوعلم، امنیت موجود در جمهوری اسلامی را یکی از مهمترین ظرفیت‌های تحصیل در این کشور دانست و گفت: دانش‌آموزان در جمهوری اسلامی ایران در حالی تحصیل می‌کنند که تعداد زیادی از مدارس کشورهای دیگر به دلیل ناامنی تعطیل است.

وی تصریح کرد: امروزه بیش از هر زمانی دانش‌آموزان ما نیازمند خودباوری هستند زیرا هیچگونه مشکلی در منابع وجود ندارد فقط جامعه باید بیشتر به امر آموزش و پرورش بها دهد تا روز به روز شاهد پویایی و ارتقای خودباوری در جوانان و نوجوانان این مرز و بوم باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: کلید حل مشکلات کشور دست خودمان است و در هر استانی شوراهای مختلف توسعه باید فعال شوند تا توسعه اتفاق افتد و نگاه باید به عدالت‌محوری در توزیع امکانات باشد زیرا وضعیت کنونی عدالت‌محوری از نظر بیانیه گام دوم انقلاب قابل قبول نیست.