محسن حیدری روز جمعه اظهار داشت: در شبانه روز گذشته از حدود ۳۰ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی در سطح استان گزارش بارندگی داشتیم.
وی با اشاره به بارندگی‌های شمال سیستان و بلوچستان افزود: شب گذشته در زابل و دهنو میلک ۶ میلی‌متر باران بارید که با رعد و برق و تند باد لحظه‌ای همراه بود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین از ایستگاه‌های زهک، محمد شاه کرم و شهرک گلخانی پنج میلی‌متر بارندگی گزارش شد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا, وی با بیان اینکه شدت بارندگی‌ها در جنوب سیستان و بلوچستان بیشتر بود، ادامه داد: شهرستان‌های قصرقند، نیکشهر و سیب و سوران بیشترین میزان بارندگی شبانه روز گذشته را به خود اختصاص دادند به طوریکه بعد از ایستگاه‌های ساربوک و دستگرد در هیدوچ و هیچان نیز به ترتیب ۹ و ۸ میلی‌متر باران باریده است.
حیدری به ادامه فعالیت طوفان حاره‌ای MAHA در شمال اقیانوس هند اشاره کرد و گفت: این توفان همچنان در این منطقه فعال است و توصیه می‌شود فعالان دریای فراساحل استان از ترددهای دریایی در محدوده طوفان خودداری کنند.
وی با بیان اینکه مسیر حرکت این توفان به سمت عرض های بالاتر و سواحل کشور عمان است، ادامه داد: فعالیت این توفان به وسیله هواشناسی سیستان و بلوچستان رصد و هر گونه تغییر در شدت و جهت حرکت اطلاع رسانی می‌شود.